تماس 02634457743
تماس 02634457743

نرم افزار حسابداری انبارداری

انبارداری در واقع نقش حیاتی در فرآیند کسب و کار برای ذخیره سازی محصولات فیزیکی ایفا ‌می‌کند.
امروزه، با تحول دیجیتال، نرم افزارهای انبارداری زیادی وجود دارد که ‌می‌تواند به شرکت‌ها در بهینه‌سازی فعالیت‌های انبارداری کمک کند.

سیستم مدیریت انبار شامل نرم‌ افزار و فرآیندهایی است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا عملیات انبار را از زمانی که کالاها یا مواد وارد انبار می‌شوند تا زمانی که خارج می‌شوند، کنترل و مدیریت کنند.

سیستم مدیریت انبار، مانند نرم افزار حسابداری انبارداری، یک برنامه نرم افزاری است که از عملیات روزانه در انبارها پشتیبانی ‌می‌کند. برنامه‌های حسابداری متمرکز وظایفی مانند ردیابی سطوح موجودی و مکان‌های موجودی را ممکن می‌سازد که به رفع بسیاری از چالش‌هایی که معمولاً شرکت‌های توزیع امروزی با آن‌ها مواجه هستند، کمک می‌کند.

نرم افزار حسابداری انبارداری چه کاری انجام ‌می‌دهد؟

انبارها در مرکز عملیات تولید و زنجیره تامین قرار دارند زیرا تمام مواد مورد استفاده یا تولید شده در این فرآیندها از مواد خام گرفته تا کالاهای نهایی را در خود نگهداری ‌می‌کنند. هدف نرم افزار حسابداری انبارداری کمک به حصول اطمینان از اینکه کالاها و مواد در انبارها به کارآمدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه حرکت ‌می‌کنند.

یک نرم افزار حسابداری انبارداری عملکردهای زیادی را انجام ‌می‌دهد از جمله ردیابی موجودی، برداشت، دریافت و خروج. زنجیره تامین تنها زمانی ‌می‌تواند با سرعت، دقیق و کارآمد عمل کند که فرآیندهای انبار اجازه ‌می‌دهند. این نرم افزار با مدیریت فرآیندهای انجام سفارش، از دریافت مواد خام تا حمل و نقل کالاهای نهایی، نقشی حیاتی در مدیریت زنجیره تامین ایفا ‌می‌کند.
به عنوان مثال، اگر مواد اولیه به درستی دریافت نشود یا قطعات به اشتباه در انبار قرار داده شوند، ممکن است زنجیره تامین کننده مختل شود. نرم افزار انبارداری در حصول اطمینان از اینکه این فرآیندها با ردیابی موجودی و اطمینان از اینکه کالاها به درستی ذخیره و مرتب شده‌اند و همچنین حمل و نقل و ردیابی دقیق انجام ‌می‌شوند، بسیار مهم هستند.

انواع سیستم‌های مدیریت انبار

نرم افزار مدیریت انبار انواع و روش‌های پیاده سازی مختلفی دارد و نوع آن به اندازه و ماهیت سازمان بستگی دارد. آنها ‌می‌توانند سیستم‌ها یا ماژول‌های مستقل در یک سیستم ERP بزرگتر یا مجموعه اجرای زنجیره تامین باشند.
همچنین ‌می‌توانند از نظر پیچیدگی بسیار متفاوت باشند.
برخی از سازمان‌های کوچک ممکن است از یک سری اسناد ساده کپی یا فایل‌های صفحه‌ گسترده استفاده کنند، اما بیشتر سازمان‌های بزرگتر از کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط (SMB) گرفته تا شرکت‌های سازمانی از نرم‌ افزار پیچیده استفاده می‌کنند.
برخی از تنظیمات نرم افزار حسابداری انبارداری به طور خاص برای اندازه سازمان طراحی شده‌اند و بسیاری از فروشندگان نسخه‌هایی از محصولات نرم افزاری دارند که می‌توانند در اندازه‌های سازمانی مختلف مقیاس شوند.
برخی از سازمان‌ها نرم افزار حسابداری و انبارداری خود را از ابتدا می‌سازند. همچنین ‌می‌تواند برای نیازهای خاص سازمان طراحی یا پیکربندی شود.

امکانات نرم افزار حسابداری انبارداری

  • مديريت ليست اشخاص (ذخيره و ویرایش)
  • مديريت گروه اشخاص
  • مديريت صندوق و حساب‌ها (امکان تعریف حساب جدید)
  • مدیریت لیست محصولات در سه سطح (گروه کالاها، زیر گروه و محصولات) به همراه درج سریال، بارکد، بارکد دوم، موجودی اولیه، واحد، قیمت خرید، قیمت فروش، تخفیف خرید و تخفیف فروش
  • مديريت ليست خدمات
  • مدیریت اموال و دارایی‌های ثابت
  • قابلیت ورود از اکسل اشخاص، اموال، کالاها و خدمات
  • ثبت فاکتور خرید و چاپ در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • صدور فاکتور فروش و چاپ در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • ثبت و چاپ پیش فاکتور و تبدیل به فاکتور فروش
  • ثبت فاکتور برگشت از خرید و چاپ در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • ثبت فاکتور برگشت از فروش و چاپ در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • ثبت سریع فاکتور فروش با استفاده از بارکد خوان
  • ثبت جداگانه تخفیف و توضیحات برای هر کالا در فاکتور
  • ثبت تخفیف و مالیات برای کل فاکتور
  • قابلیت امکان چاپ فاکتور رسمی
  • ثبت انبارها و مدیریت کالاهای موجود در انبار
  • ثبت رسید ورود کالا به انبار و چاپ آن به صورت گرافیکی در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • صدور حواله خروج کالا از انبار و چاپ آن به صورت گرافیکی در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • ثبت انتقال کالا از یک انبار به انبار دیگر و چاپ آن به صورت گرافیکی در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • ثبت حواله برگشت از ورود و خروج کالا
  • ثبت درخواست خرید کالا با قابلیت تبدیل به حواله ورود
  • امکان تعریف فرمول تولید کالا
  • ثبت حواله تولید کالا با تعیین مجزای انبار تولید و انبار مواد اولیه
  • ثبت دریافت‌ها و پرداخت‌ها
  • ثبت انواع هزینه‌ها و درآمدها
  • ثبت سرمایه‌ها و برداشت‌ها
  • امکان چاپ اسناد امور مالی در کاغذهای معمولی و حرارتی فیش پرینتر
  • امکان چاپ سند حسابداری
  • مدیریت بدهکاران و بستانکاران
  • امکان ثبت عملیات دریافت و پرداخت و ... بصورت گروهی
  • ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی و تغییر وضعیت پاس شدن، برگشت زدن، باطل شدن و تبدیل چک دریافتی به چک پرداختی
  • ثبت اسناد انتقالی از یک حساب به حساب دیگر
  • بخش چاپ چک قالب صیاد
  • قابلیت اتصال نرم افزار به دستگاه کارت خوان جهت ارسال مبلغ به دستگاه
  • ویرایش پروفایل شرکت یا فروشگاه و ثبت لوگوی فروشگاه جهت نمایش در فاکتورها
  • تنظیم اندازه لوگو و فونت بخش‌های مختلف گزارشات
  • گزارشات پایه شامل اشخاص و موجودی کالاها، کاردکس کالا و گزارش مانده حساب‌ها، سود و زیان و ...
  • گزارشات اصلی شامل گزارشات فاکتورهای فروش و خرید، برگشت از فروش، دریافت‌ها، پرداخت‌ها، هزینه‌ها، چک‌های دریافتی و ... به صورت از تاریخ تا تاریخ و براساس شخص
  • گزارش بهای کالاها با استفاده از الگوریتم‌های میانگین وزنی، FIFO و LIFO
  • گزارشات انبارگردانی شامل گزارشات ورود کالاها، خروج کالاها، انتقال کالاها و ... به صورت از تاریخ تا تاریخ
  • گزارشات دفاتر شامل دفتر معین اشخاص، معین حساب‌ها، دفتر روزنامه و دفتر کل ...
  • گزارشات ترازنامه و تراز آزمایشی دو ستونی و چهار ستونی ...
  • امکان ایجاد سال مالی جدید
  • امکانات مرتب سازی گزارشات و تبدیل تما‌می‌ گزارشات به اکسل
  • سایر امکانات نظیر دفترچه تلفن، یادآوری‌ها و راس گیری چک
  • مدیریت کاربران نرم افزار و تعیین سطح دسترسی کاربران به قسمت‌های مختلف
  • امکان تبدیل گزارشات به PDF
  • امکان ارسال پیامک به اشخاص بصورت خودکار و گروهی
  •  تهيه پشتيبان از نرم افزار و بازيابی پشتيبان و بروزرسانی آن
  • نصب و راه اندازی نرم افزار در تما‌می‌ سيستم‌ها تنها با چند کليک