نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی

نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی

چگونه با نرم افزار مناسب به مدیریت سفارش عمده فروشی مسلط شویم؟

یک نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی به خوبی یکپارچه برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است.
درباره سفارشات عمده فروشی، چالش های فروش عمده به عنوان یک تولید کننده، و نحوه غلبه بر آنها بیشتر بدانید.

با نرم افزار حسابداری صنعتی سپهررایان کار تولید کنندگان آسانتر میشود

نرم افزار حسابداری صنعتی سپهر

مدیریت سفارشات عمده فروشی بدون نرم افزار می تواند دشوار باشد.
با کانال های فروش متعدد و زنجیره تامین پیچیده، تکیه بر ابزارهای دستی مانند صفحات گسترده، خطر خطای انسانی را افزایش می دهد.
همانطور که مقیاس می دهید، راه حل های مدیریت سفارش عمده فروشی می تواند به ساده سازی فرآیند و حل مشکلات مدیریت موجودی شما کمک کند.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که مدیریت سفارش عمده‌فروشی چیست، محصولات نرم‌افزاری مختلفی که عملیات‌هایی مانند نرم‌افزار مدیریت موجودی عمده‌فروشی را ساده‌تر می‌کنند و چگونه می‌توانید از آنها برای ارتقای کسب‌وکارتان به سطح بعدی استفاده کنید.

فروش محصولات خود را به صورت عمده شروع کنید
نرم افزار ERP تولید سپهررایان به صاحبان کارخانه ابزارهایی برای مدیریت تولید و موجودی خود می دهد و یک استراتژی فروش عمده را پیاده سازی می کند.

روش‌های مدیریت موجودی مانند موجودی JIT شامل داشتن موجودی فقط در صورت نیاز، کاهش ضایعات و هزینه‌های ذخیره‌سازی است.

نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی
نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی چیست؟

یک نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی به شما امکان می دهد:

سفارشات انبوه را مدیریت و پیگیری کنید
میتوانید سفارشات را از تمام کانال های فروش خود جمع آوری کنید
سفارشات را با موجودی عمده فروشی خود در زمان واقعی همگام کنید
از قدرت ابزارهایی که قبلاً برای مدیریت کسب و کار خود استفاده می کنید، استفاده کنید
هر یک از جنبه های ذکر شده در بالا لایه ای از پیچیدگی را به جریان های کاری پیچیده تولیدی می افزاید. علاوه بر مدیریت سفارش، نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید باید قادر به مدیریت نیز باشد:

مدیریت موجودی
مدیریت تولید

قبل از اینکه به جزئیات بیشتر در مورد سفارشات عمده فروشی بپردازیم، اجازه دهید یک انحراف کوتاه را برای درک مراحل مختلف مربوط به مدیریت سفارش انجام دهیم.

با نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی فرآیند مدیریت سفارش ساده شده است

هر سفارشی که ایجاد می شود باید مراحل زیر را طی کند تا تکمیل شود:

ثبت سفارش

چرخه عمر یک سفارش زمانی شروع می شود که مشتری شما تصمیم می گیرد با استفاده از کانال فروش دلخواه شما سفارشی را ثبت کند.
این می تواند مستقیماً از طرف مصرف کنندگان از طریق یک فروشگاه اینترنتی میزبانی شده در یک پلت فرم تجارت الکترونیکی باشد، یا اگر تجارت الکترونیک B2B انجام می دهید، از طریق یک ابزار CRM از طریق ایمیل یا تماس وارد شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM

تحقق

سپس بسته به سفارش، اطلاعات محصول برای بسته بندی و ارسال به انبار مناسب ارسال می شود.
اگر تولید کننده هستید، این مرحله شامل تولید کالاهای فروخته شده نیز می شود.

حسابداری

پس از انجام سفارش، تراکنش و همچنین هزینه های مربوطه باید در نظر گرفته شوند.

حمل و نقل

در این مرحله نهایی از چرخه عمر سفارش، محصولات ارسال شده و به مشتری تحویل داده می شوند.

یکی از مؤلفه‌های کلیدی مدیریت موجودی در خرده‌فروشی، شمارش چرخه است
بررسی موجودی موجود برای اطمینان از مطابقت آن با تعداد واقعی هر محصول در فروشگاه یا انبار شما.
این به اطمینان از دقت و جلوگیری از هدر رفتن یا اضافه شدن انبار کمک می کند.

مدیریت سفارش عمده فروشی در مقابل خرده فروشی

بسته به مدل کسب و کار خود، ممکن است شروع به تهیه سفارشات بزرگتر کنید.
این سفارشات انبوه اساساً با سفارش هایی که شما به عنوان خرده فروش یا تولید کننده مستقیم به مصرف کننده تکمیل می کنید متفاوت است. تفاوت عمده در نوع سفارش دهنده مشتری است.

سفارش‌های خرده‌فروشی معمولاً توسط مصرف‌کنندگان خصوصی تکمیل می‌شوند، به این معنی که آن‌ها کوچک هستند و تمایل دارند طیفی از محصولات مختلف را شامل شوند.
از سوی دیگر، سفارشات عمده فروشی از مشاغل عمده فروشی می آید که به دنبال خرید کالاهای تولید شده در مقیاس بزرگ هستند، سپس آنها را به خرده فروشان یا خود مصرف کنندگان می فروشند.
امروزه تولیدکنندگان از ترکیبی از کانال‌های فروش B2B و D2C استفاده می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد هم به مشتریان خرده‌فروشی و هم به مشتریان عمده‌فروشی پاسخ دهند.
با این حال، مدیریت سفارش عمده فروشی با مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها همراه است.

مواردی که باید هنگام فروش به مشتریان عمده در نظر بگیرید

اجازه دهید نگاهی به چالش‌هایی که ممکن است هنگام تغییر به سمت مدیریت عرضه و سفارش عمده‌فروشی با آن مواجه شوید و اینکه چگونه نرم‌افزار مناسب می‌تواند به شما در غلبه بر آنها کمک کند، بیاندازیم.

موجودی غیر همگام

با توجه به سفارش‌هایی که از کانال‌های متعدد وارد می‌شوند، مهم است که همه کانال‌های فروش شما یک دید واحد از موجودی و سطح موجودی شما داشته باشند.
بدون یک سیستم مدیریت موجودی مناسب، احتمال زیادی وجود دارد که فقط برای اینکه متوجه شوید موجودی شما تمام شده است، به یک سفارش بزرگ متعهد شوید.
هیچ راه بهتری برای از بین بردن اعتماد مشتری به جز عقب نشینی از تعهد سفارش – به خصوص تعهد بزرگ – وجود ندارد.

در مقایسه با فروش مستقیم به مصرف کننده، هزینه اشتباه در برخورد با تجارت B2B به شدت افزایش می یابد. اینجاست که نرم افزار مدیریت موجودی به طور خودکار موجودی شما را در انبارها بر اساس همه کانال های فروش شما به روز می کند و همگام می کند.

عدم کنترل موجودی

با خرده‌فروشی و حجم سفارش‌های کوچک، می‌توانید سهام خود را فقط با درک شهودی از تقاضای مشتری و برخی تکنیک‌های اساسی مدیریت موجودی مانند صفحات گسترده یا تخته سفید مدیریت کنید.

در برخی مواقع این دیگر کار نمی کند – به ویژه، زمانی که اندازه و حجم سفارش بالا می رود، و پیگیری تمام قطعات متحرک را دشوار می کند.
بنابراین، این ایده عالی است که شهود خود را با قدرت ابزارهای خودکار جفت کنید.
برخی از سیستم‌های موجودی دارای ابزارهای پیش‌بینی هستند که تعداد موجودی مورد نیاز شما را از قبل بر اساس داده‌های فروش تاریخی پیش‌بینی می‌کنند.
علاوه بر این، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که امتیازات سفارش مجدد را برای محصولات خود تعیین کنید تا هرگز موجودی نداشته باشید.

قادر به اولویت بندی سفارشات نیست

همه سفارشات یکسان ایجاد نمی شوند. بسته به نیازهای کسب و کار و مشتریان و موجودی موجود، ممکن است مجبور شوید سفارش های بزرگ را مجدداً اولویت بندی کنید.
تغییر اولویت‌ها به این معنی است که تغییرات باید به تمام سفارش‌های تحت‌تاثیر تبدیل شوند – به معنای یک اثر دومینوی تغییرات.

برنامه ریزی اصلی در زمان واقعی، ویژگی شامل راه حل های نرم افزاری مدیریت سفارش و تولید ERP، اولویت بندی مجدد سفارش ها را بر اساس موجودی و داده های فروش خودکار می کند.
داشتن یک ابزار مرکزی هم برای انجام سفارش و هم برای ساخت، اطلاعات سفارش فروش را متمرکز می کند و آنها را بر اساس مواد و محصولاتی که در دسترس دارید ترسیم می کند.
این تضمین می کند که سفارشات در سریع ترین زمان ممکن با حداقل تاخیر تکمیل می شوند.

تعیین قیمت عمده فروشی

قیمت سفارش‌های خرده‌فروشی در مقایسه با سفارش‌های عمده‌فروشی همان کالاها بیشتر است، زیرا هزینه‌های سربار بالاتر تبلیغات، حمل و نقل و ذخیره‌سازی را در نظر می‌گیرند.
وقتی نوبت به آن می رسد، مشتریان عمده فروشی با توجه به حجم زیادی از تجارت که برای شما به ارمغان می آورند – صرفه جویی در مقیاس و همه اینها – انتظار قیمت پایین تری دارند.

استراتژی های قیمت گذاری زیادی وجود دارد که می توانید هنگام تعیین لیست قیمت برای سفارشات عمده فروشی در نظر بگیرید.
برای انجام این کار، شما باید سیستمی داشته باشید که هزینه دقیق را تضمین کند تا از فروش کوتاه محصولات خود و متحمل شدن ضرر در هنگام معامله با عمده فروشان جلوگیری کنید.

نرم افزار مدیریت سفارش عمده فروشی
پیمایش به بالا