به طور کلیشه ای، وقتی به صنعت تولید فکر می کنیم، تولید تکراری را تصور می کنیم. اما این چیست و آیا تولیدکنندگان در حال رشد میتوانند از آن استفاده کنند؟
تولید تکراری چیست؟
تولید تکراری یک فرآیند تولیدی است که محصولاتی را برای جریان تولید سریع ایجاد می کند. یک ویژگی متمایز ساخت تکراری استفاده از خطوط مونتاژ/تولید است.
تولیدکنندگان از این روش برای تولید محصولاتی با طراحی مشابه استفاده می کنند. هر گونه تغییر در طراحی محصول حاشیه ای خواهد بود.
به این معنی که اگر سازنده، هنرمند یا صنعتگر هستید،محصولاتی که میسازید منحصربهفرد، قابل سفارشیسازی هستند یا ساخت آنها نیاز به توجه بیشتری به جزئیات دارد این فرآیند مناسبتان نیست.
تولیدات تکراری برای دستیابی به نرخ تولید تعیین شده از یک برنامه زمانبندی دقیق پیروی می کند. کسب و کارها برنامه نرخ تولید خود را بر اساس هدف روزانه، هفتگی یا ماهانه تعیین می کنند.
به سبب این که تولید اقلام مشابه است و اقلام دائماً ساخته می شوند، این فرآیند زمان تولید را کوتاه می کند .
چون که شما محصولات را قبل از سفارش مشتری تولید می کنید، این فرآیند برای اجرای کارآمد نیاز به یک برنامه تولید اصلی دارد.
مشاغلی که از تولیدات تکراری استفاده می کنند، به عنوان مثال، کالاهای الکترونیکی، خودرو و کالاهای بادوام هستند.
یکی دیگر از ویژگی هایی که در تولیدات تکراری رایج است، استفاده از ماشین آلات مستقل است.
بیایید به مثالی از یک تجارت که از تولید تکراری استفاده می کند نگاه کنیم:
نمونه های فرآیند تولید تکراری
ساخت کیس کامپیوتر
برای ساخت کیس کامپیوتر شما نیاز به موارد زیر دارید:
مرحله اول – طراحی
طرحهای اولیه ایجاد کنید و آنها را ویرایش کنید تا زمانی که توافق شود محصول نهایی باید به این شکل باشد.
مرحله دوم – مواد اولیه
تهیه مواد اولیه لازم برای ایجاد کیس کامپیوتر.
مرحله سوم – برش و پرس لیزری
با کالیبره شدن کامپیوترهای کارخانه، ماشین ها شروع به برش پیچیده مواد خواهند کرد.
این فرآیند همچنین از ماشین های پرس برای بریدن سوراخ ها به دلایل مختلف مانند تهویه استفاده می کند.
مرحله آخر – شستشو، آسیاب و صاف کردن
پانل های کیس هر کدام از مراحل تمیز کردن، پولیش و صاف شدن برای تهیه محصول نهایی می گذرد.
اگر قطعات (رم ها و هارد دیسک ها و غیره) نیز توسط همان شرکت اضافه شود، این امر تولید را به یک فرآیند تولید گسسته تبدیل می کند.
فرآیند تولید تکراری به این معنی است که محصولات بدون وقفه از یک مرحله به مرحله بعد برای دستیابی به حداکثر کارایی حرکت می کنند.اگر هنوز در تلاش برای درک چگونگی دستیابی به تولید تکراری هستید، در اینجا روند کار ساده شده است:
محصول = A
تولید تکراری = AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
به عنوان یک تولید کننده مدرن، ممکن است امتحان و استفاده از این نوع فرآیند مشکل ساز باشد.
این فرآیند برای تولیدکنندگان در مقیاس بزرگ بهترین است. اگرچه نگرش مشتریان نسبت به این روش تولید در حال تغییر است.
مشتریان، به ویژه نسل هزاره، می خواهند تاریخ محصولات خود را بدانند. آنها محصولی می خواهند که به ضرر محیط زیست نباشد. آنها اقلامی را می خواهند که نیازهای فردی آنها را برآورده کند. دنبال کردن روندها و مراقبت از محصولات خود چیزی است که به شما کمک می کند زنده بمانید.
اگرچه، دلیلی وجود دارد که مشاغل هنوز از تولید تکراری استفاده می کنند. بنابراین، چرا خودتان را از مزایا و معایب آگاه نکنید، زیرا به شما در راه اندازی کسب و کارتان کمک می کند.
کارکنانی که در خط تولید در کارخانه ای کار می کنند که از یک سیستم تولید تکراری استفاده می کند.
مزایا
1. مقرون به صرفه
این فرآیند هزینه تولید اقلام را کاهش می دهد.
2. منابع را آزاد می کند
ماهیت پیوسته به این معنی است که زمان صرف تولید محصولات می شود. همچنین، مسئولیت های کارکنان اغلب تغییر نمی کند. به احتمال زیاد، آنها مسئول نگهداری ماشین آلات خواهند بود.
3. سطح مهارت پایین
استفاده از ماشین آلات برای کارهای پیچیده به این معنی است که این شغل به طور بالقوه می تواند نقطه ورود پایینی برای کارکنان آینده داشته باشد.
4. برنامه ریزی آسان تر
برنامه از نرخ تولید پیروی می کند.
5. سرعت تولید را تعریف کنید
برای دستیابی به خروجی مورد نظر، سرعت نرخ تولید را تغییر دهید.
6. مشاهده عملکرد
فرآیند تولید محصولات را می توان به راحتی از یک مکان، از ابتدا تا انتها، کنترل کرد.
معایب
1. تغییر پر هزینه
اگر یک مورد متفاوت یا نحوه ساخت یک کالا تغییر کند، کسب و کار باید خط تولید را دوباره جمع کند. انجام این کار می تواند برای کسب و کار گران تمام شود.
2. سفارشی سازی کمتر
اقلام تولید انبوه به این معنی است که مشتریان شانس کمتری برای شخصی سازی سفارشات خود دارند.
3. سطح مهارت پایین
این یک نعمت و یک نفرین است. کار می تواند یکنواخت و خسته کننده باشد، زیرا همان کار هر روز توسط کارمندانی که الهام نمی گیرند تکرار می شود .
4. تقاضای مشتری
تقاضا همیشه تغییر می کند، نرخ تولید شما همیشه این خطر را دارد که تقاضا برای محصول شما برآورده نشود یا بیش از حد برآورد شود.
5. پیگیری بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS) مشکل است
ارزش محصولات شما از آنجایی که دائماً در حال تولید هستند در نوسان است. بسیاری از کسبوکارها از روش نه چندان کوشر استفاده میکنند . این یک سیستم حسابداری ساده است که در آن شما مواد مستقیم و هزینه های مستقیم نیروی کار را نادیده می گیرید. در اینجا، محصولات دارای هزینه استاندارد خواهند بود.
یک تولیدکننده چه چیزی میتواند از این نوع تولید بیاموزد؟
رقابت با یک شرکت غول پیکر که محصولات را از طریق تولید تکراری تولید می کند ترسناک به نظر می رسد.
اما نیازی نیست که برای تولید کالاهای خود یک نیروگاه صنعتی باشید.
این موجودات بزرگ و بدون چهره، اقلامی را با اندک تفکر تولید می کنند. سوق دادن مشتریان بیشتر و بیشتر به جستجوی محصولاتی که بتوانند شخصی سازی کنند.
همانطور که برخی از کسب و کارها به تولیدات تکراری منتقل می شوند، به طور ناخواسته سطح مهارت کارگران را کاهش می دهند. شکاف مهارتی که با ادامه بدفهمی مردم از صنعت تولید بیشتر می شود.
اگر می خواهید موفق باشید، با استفاده از نرم افزار ERP ، روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید .
این امر هنگام گذار از افزایش تقاضای مصرف کننده مفید خواهد بود. همچنین به راحتی به شما کمک می کند تجارت خود را از یک داشبورد ردیابی کنید.