نرم افزار بازاریابی چیست و چه کاری انجام میدهد؟
اگر بر تعریف نرم افزار بازاریابی تمرکز کنیم، باید بتوانیم نتیجه بگیریم که این نرم افزار به منظور حذف وظایف تکراری است که بخش بزرگی از برنامه روزانه شما را به خود اختصاص می دهد.
کارهایی مانند جمعآوری اطلاعات مشتریان، ارسال ایمیل و برنامهریزی ارسال محتوا میتواند زمانبر باشد و در عین اینکه مهم هستند، زمان کمی برای تمرکز بر کارهایی که نیاز فوری شما را میطلبد، در اختیار شما قرار میدهند.
با استفاده از سیستم های بازاریابی ، برنامه های بهینه سازی منابع و سایر نرم افزارهای بازاریابی؛ شما می توانید بدون زحمت و دستی همه چیز را پیش ببرید و به شما این امکان را می دهد که مسئولیت های مهم تری را به کارکنان خود محول کنید.
نرم افزار crm را مطالعه کنید
فرآیند بازاریابی شامل شناخت بازار، تولید کالا یا خدمات مورد نیاز آن، بازایابی و شناسایی کالا به مشتری و کسب رضایتمندی او میباشد.
اما عموما از بازاریابی به عنوان روشهای فروش یک کالا یا خدمات نظیر تبلیغات، شناسایی حضوری یا تلفنی و در کل جستجوی مشتری به طرق مختلف یاد می شود.
به هر حال جهت مکانیزه نمودن این روشها و جلوگیری از بروز اشتباهات فردی، نرم افزار بازاریابی کلیه مراحل مربوط به پیش از فروش نظیر ثبت تماس با مشتری و صحبت های صورت گرفته، پیگیری صحبتهای انجام شده، برنامه ریزی قرار ملاقات و دمو، جمع آوری نظرات مشتریان، جمع آوری اطلاعات رقبا کالاهای مشابه و قیمت کلاهای رقیب، تارگت گذاری و محاسبه پورسانت ویزیتورها و پرداخت آن را در خود دیده است.
امکانات کامل یک نرم افزار بازاریابی به شرح زیر باید باشد:
امکانات تحت وب
• امکان ثبت درخواست در سایت و نمایش تاریخچه پیگیری (تیکتینگ)
• امکان پیگیری درخواست توسط مشتری و نمایندگی از طریق سایت
• اتوماسیون امور نمایندگان
امکانات تحت ویندوز
• امکان تعریف عوامل فروش در سطوح مختلف همراه با تخصیص و محاسبه ی پورسانت جهت فروش های صورت گرفته
• امکان تعریف نواحی
• امکان تعریف رقبا و قیمت کالاهای رقیب
• تعریف مشتریان بالقوه (حقیقی، حقوقی)
• تعریف مشتریان واقعی (حقیقی، حقوقی)
• مدیریت قراردادها
• تعریف نوع مشتری بالقوه، رتبه بندی مشتری بالقوه، وضعیت مشتری بالقوه و زمینه ی فعالیت مشتری بالقوه
• امکان تعریف روال کاری بر مبنای نوع مشتریان (Workflow) )جهت بازاریابی) و اضافه نمودن آن به وضعیت مشتریان
• ثبت اعتبارسنجی مشتریان بالقوه جهت مشخص نمودن وضعیت اعتبار آنها
• مسیربندی جهت ویزیتورها
• تعریف طرح بازاریابی (و هدف گذاری) (Target) بر مبنای نوع مشتریان، ناحیه، ویزیتور و میزان فروش در بازه های تاریخی متفاوت و درصد تحقق هدف
• برنامه ریزی بازاریابی توسط مدیر بر اساس مسیر، بازاریاب، مشتری و مشتری بالقوه در بازه های تاریخی مشخص شده
• امکان ثبت مکان های موردنظر در یک مسیر جهت ویزیت بازاریاب ها
• تعیین تعداد قرارهای مشخص برای یک مشتری در یک بازه خاص
• نمایش آخرین وضعیت مشتری (مشتری بالقوه) در هنگام تماس مشتری (مشتری بالقوه) از قبیل آخرین پیش فاکتور، آخرین فاکتور، آخرین وضعیت بدهی، آخرین ویزیت حضوری، آخرین تماس تلفنی و متن صحبتهای انجام شده و …
• امکان ثبت گزارشات روزانه (ویزیت های حضوری یا تلفنی، سؤال ها و جواب های صورت گرفته با مشتری (مشتری بالقوه) ) و تغییر وضعیت (state) مشتری (مشتری بالقوه) از یک مرحله در روال تعریف شده به مرحله بعد
• امکان نمایش وضعیت کنونی مشتری در روال بازاریابی تعریف شده برای این مشتری و پیشنهاد مرحله ی بعدی انجام کار
• امکان ثبت هزینه های بازاریابی در هر ملاقات حضوری از قبیل ایاب و ذهاب، اشانتیون و …
• تأثیر دو مرحله ای گزارشات ویزیتور و سرپرست فروش و انعکاس جواب آنها از طریق مدیر به پرسنل به وسیله ی نامه
• تهیه ی گزارشات روزانه، ماهانه تماس های حضوری و تلفنی در رابطه با یک مشتری، مشتری بالقوه و یا بازاریاب ها
• امکان استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط تماس برای مدیریت و زمانبندی ارتباط با مشتری از طریق ارسال پیامک، نمابر و پیام الکترونیکی
قابلیت اتصال به سیستم اتوماسیون اداری:
• ارسال نامه از روی قرارهای تعیین شده
• امکان ارسال دستورات و وظایف به صورت نامه
• امکان مشاهده ی کارتابل
• یادآوری تماسها و اقدامات
• ثبت گزارشات تلفنی و گزارشات مربوطه
• نمایش کلیه اطلاعات مشتری در زمان تماس تلفنی
• امکان مشاهده ی سابقه ی نامه ها به صورت درختواره