Rework بخشی ذاتی از تولید برای مشاغل در بسیاری از صنایع مختلف است. علیرغم سرمایه گذاری قابل توجه در سیستم های مدیریت کیفیت که برای جلوگیری از بروز مشکلات کیفیت طراحی شده اند، بعید است که کسب و کارها از 100% مشکلات کیفیت جلوگیری کنند و در نتیجه باید راه های موثر و کارآمدی برای مدیریت رویه های ضایعات و دوباره کاری خود بیابند.
نرم افزار حسابداری صنعتی را مطالعه کنید.
این امر به ویژه زمانی صادق است که گرایش جهانی به سمت شخصی سازی و محصولات فردی ، پیچیدگی فرآیندهای تولید را افزایش می دهد.
در این پست، ما در مورد اینکه چگونه تولیدکنندگان با اجرای ابزارها و سیستمهایی برای کاهش مشکلات کیفیت و سادهسازی پردازش مجدد مواد به کالاهای نهایی، به چالشهای دوباره کاری خود رسیدگی میکنند، بحث خواهیم کرد
نرم افزار erp سپهر برای کاهش دوباره کاری و تولید ضایعات بسیار کاراست.
دوباره کاری در تولید چیست؟
دوباره کاری زمانی است که سازندگان مواد، قطعات یا محصولات بی کیفیت را تعمیر و بازفرآوری می کنند تا محصولاتی که استانداردها و معیارهای کیفی لازم را داشته باشند.
در برخی از محیط های تولیدی، اقلام برای کار مجدد می توانند با ضایعات اشتباه گرفته شوند. ضایعات به موادی اطلاق می شود که از فرآیند تولید باقی می مانند. این مواد با مشخصات طراحی مطابقت ندارند، اما میتوانند برای ایجاد ارزش تغییر کاربری دهند.
به طور مشابه، زباله ها موادی هستند که از فرآیند تولید منشأ می گیرند. با این حال، این مواد را نمی توان صرفاً در فرآیند تولید مجدداً معرفی کرد و معمولاً دور انداخته یا بازیافت می شوند.
با کار مجدد، تولیدکنندگان محصولات یا قطعاتی را که با مشخصات طراحی مورد انتظار مشتریان مطابقت ندارد، می گیرند و آنها را برای تناسب با طرح، دوباره پردازش می کنند. این فرآیند هزینه و نیروی کار دارد و بر حاشیه سود کسب و کار تأثیر می گذارد.
چه چیزی باعث دوباره کاری در تولید می شود؟
حتی با وجود پیشرفتهای مختلف در تکنیکهای تولید و رویکردهای مدیریت عملیات ، کسبوکارها همچنان درگیر دوباره کاری برای به حداکثر رساندن مواد تولیدی و حذف احتمال عرضه محصولات با کیفیت پایین به مشتری هستند.
در اینجا دلایل مختلف دوباره کاری در یک محیط تولیدی آورده شده است:
اولاً، دوباره کاری می تواند از مواد بی کیفیت استفاده شده در فرآیند تولید نشات بگیرد.
گاهی اوقات محصولات معیوب در خط تولید به دلیل نقص دستگاه رخ می دهد.
در همین راستا، قطعات یا محصولات معیوب می توانند ناشی از خطای اپراتور انسانی باشند.
برنامههای کنترل و تضمین کیفیت که به صورت ضعیف اجرا میشوند ، اغلب به دوباره کاری زیاد کمک میکنند.
عدم اطلاع رسانی مناسب تغییرات در طراحی یا مشخصات محصول می تواند منجر به اشتباهات اپراتورها شود.
حتی با ارتباطات مناسب، طرحهای جدید و بهروز شده محصول ممکن است به اشتباه اجرا شوند و منجر به محصولات معیوب شوند که نیاز به کار مجدد دارند.
نحوه کاهش دوباره کاری در تولید
از آنجایی که تولید مجدد بر رضایت مشتری و بهره وری کارکنان تأثیر می گذارد، تولیدکنندگان باید ابزارهای مؤثری را برای کاهش آن به کار گیرند.
این رویکردها عبارتند از:
فعال باشید: تولیدکنندگان می توانند با پیشی گرفتن از مشکل ,از دوباره کاری جلوگیری کنند. به جای رفع مشکل، کسبوکارهای تولیدی میتوانند در رویکرد خود فعالانه عمل کنند و از عدم بروز نقص در وهله اول اطمینان حاصل کنند.
به عنوان مثال، بهبود آموزش کارکنان، خطای انسانی بالقوه را که منجر به نقص می شود، کاهش می دهد. علاوه بر این، تولیدکنندگان می توانند محل خود را با تجهیزات و ماشین آلات جدیدتری که با توجه به مشخصات و تلورانس های مورد نظر کارآمدتر کار می کنند، تطبیق دهند.
اجرای استراتژی های مستندسازی بهتر:
یک عملیات تولیدی از چندین نوع سند استفاده و تولید می کند. به عنوان مثال، فرآیندهای تولید به یک صورتحساب مواد (BOM) نیاز دارند که الزامات تولید یک محصول خاص را مشخص می کند. نمونه دیگری از نوع سند مهم، رویه های عملیاتی استاندارد (SOP) و دستورالعمل های کاری است.
اگر کسبوکار از استراتژیهای مستندسازی دستی و مبتنی بر کاغذ استفاده کند، میتواند از مدیریت این اسناد عقب بماند. به عنوان مثال، SOP ها ممکن است به موقع به روز نشوند، یا BOM ها ممکن است نابجا شوند یا سهوا از بین بروند.
با این حال، با استفاده از راهحلهای دیجیتال پیشرفتهتر، تولیدکنندگان میتوانند دوباره کاری را کاهش دهند، زیرا فرآیند تولید بر اساس اسناد بهروز و با قابلیت پیگیری آسان است.
بر بهبود مستمر در مدیریت کیفیت تأکید کنید:
شیوههای مؤثر مدیریت کیفیت تضمین میکند که یک عملیات تولیدی دوباره کار، ضایعات و ضایعات خود را در سطوح پایین قابل قبولی نگه میدارد.
با این حال، مدیریت کیفیت یک پیاده سازی یکباره نیست که قطعات، اجزا و محصولات معیوب را حذف کند. در عوض، اپراتورها، ناظران و مدیران را ملزم می کند تا اقدامات مدیریت کیفیت و کنترل متفاوت را در طول چرخه عمر محصول اجرا کنند. این رویدادهای کیفیت نامطلوب را در سراسر فرآیند تولید محدود می کند و نیاز به کار مجدد را کاهش می دهد.
ارتباط سریع و جامع:
همانطور که قبلاً بحث شد، برخی از تولیدکنندگان به دلیل عدم بیان واضح بهروزرسانیهای طراحی یا مشخصات محصول، دوباره کاری را انجام میدهند. به این ترتیب، اپراتورها ممکن است در خط تولید با اختلاط هایی مواجه شوند که در نتیجه قطعات، قطعات و محصولات معیوب ایجاد شود.
کسب و کارها می توانند این مشکل را با بهبود مهارت ها و تکنیک های ارتباطی خود حل کنند. این تضمین میکند که همه در یک صفحه هستند و با بهروزترین اطلاعات کار میکنند.
به دستورالعمل ها و مقررات انطباق پایبند باشید:
استانداردها و نهادهای نظارتی پارامترهایی را برای تولیدکنندگان تنظیم می کنند که هنگام ساخت و تحویل محصولات از آنها پیروی کنند. در برخی از بخشها، تنظیمکنندهها به روشهای منبعیابی خاصی برای مواد خام نیاز دارند.
این دستورالعمل ها به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا محصولات را برای مصرف و استفاده مشتری ایمن کنند. وقتی تولیدکنندگان این دستورالعمل ها را به درستی رعایت کنند، می توانند مشکلات کیفیت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در نتیجه، چنین محصولاتی نیازی به کار مجدد ندارند.
استفاده از ابزارها و راه حل های فناورانه:
گسترش اینترنت صنعتی اشیا به تولیدکنندگان امکان کنترل، دید و بینش بیشتری نسبت به عملیات خود می دهد.
به عنوان مثال، به کارگیری سیستم های مدیریت کیفیت به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که منبع مسائل کیفیت را در عملیات خود بهتر شناسایی و درک کنند. علاوه بر این، راهحلهای دستورالعمل کار دیجیتالی، کسبوکارها را قادر میسازد تا جریانهای کاری اپراتور خود را ضد خطا کنند و نقصهای ناشی از خطای انسانی را کاهش دهند.
راهحلهای دیجیتال دیگر مانند سیستمهای اجرایی تولید، کنترل و بینش گستردهای را در مورد عملیات تولید فراهم میکنند. این به سازندگان اجازه می دهد تا با انجام تعمیر و نگهداری پیش بینی شده از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و اطمینان حاصل شود که ماشین ها همانطور که در نظر گرفته شده به کار خود ادامه می دهند.