یکپارچه سازی CRM و ERP

ادغام CRM و ERP

ادغام CRM و ERP

وقتی به دنبال ادغام CRM و ERP هستید باید چیزهایی که لازم است را بدانید و درک کنید تا به کسب و کار خود به سطح بعدی کمک کنید.

نرم افزار مدیریت تولید را مطالعه کنید.

به طور سنتی، سیستم های ERP و CRM به طور جداگانه برای تکمیل وظایف خاص با قابلیت های نرم افزار فردی کار می کردند.

اما با ظهور تکامل دیجیتال، یاد بگیرید که چگونه ادغام ERP و CRM می تواند رشد فروش را برای فروشندگان محصول افزایش دهد.

نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات را ببینید.

CRM چگونه با ERP یکپارچه می شود؟

نرم افزار ERP برای نظارت و مدیریت موجودی ایده آل است و در عین حال بر مواد تولیدی شما نیز کنترل دارد.

اگرچه داشتن این نوع قدرت بر عملکرد عملیات داخلی بسیار مهم است،
اما ERP به تنهایی برای درک کامل کل فعالیت های تجاری شما، یعنی روابط با مشتری، تعاملات و رفتار کافی نیست.
نرم افزار CRM باید سیستم ERP موجود شما را تکمیل کند و به عنوان یک پایگاه داده مرکزی عمل کند که اطلاعات اساسی مشتری،
محصول و فروش مورد نیاز برای تحریک موفقیت را آشکار می کند.
در نهایت، هم افزایی بین ERP و CRM راه‌حل قدرتمندتری را تشکیل می‌دهد که از مجموع بخش‌های جداگانه آنها بیشتر است.

هدف هر دو ERP و CRM ذخیره داده های ارزشمند است،
بنابراین ترکیب تلاش های هر دو سیستم داده ها را از طریق یکپارچه سازی جوش می دهد، به این معنی که این دو دیگر به عنوان سیلو عمل نمی کنند.
در نتیجه، دید مبهم داده ناشی از نرم‌افزاری که کاملاً برای تیم‌های مشتریان شما مناسب نیست، از طریق یکپارچه‌سازی CRM وضوح داده می‌شود.

ادغام CRM و ERP

مزایای ادغام CRM با ERP چیست؟

در ساده‌ترین سطح، ادغام به مدیریت کلی فرآیندهای کسب‌وکار کمک می‌کند،
اما بسیاری از ویژگی‌های پیچیده دیگر با CRM در دسترس شما قرار می‌گیرند.

با اتصال دو سیستم، دید وسیع تری از عملیات خود به دست می آورید، به این معنی که هیچ داده مهمی از دیده گم نمی شود.

دسترسی به اطلاعات فروش مشتری

با ادغام ERP خود با نرم افزار CRM، دیدی جامع از تمام داده های حیاتی در قالبی سیستماتیک و قابل دسترس به شما داده می شود.

از همان لحظه ای که ERP و CRM شما همگام می شوند، گردش داده ها آغاز می شود.
تمام اطلاعاتی که قبلاً به صورت دستی از ERP خود استخراج می‌کردید و به تیم‌های رو به مشتری ارسال می‌کردید،
اکنون به طور خودکار به داده‌های ارزشمند و قابل فهمی تبدیل می‌شود که می‌توان در یک مکان متمرکز به آنها دسترسی داشت.
با ادغام این دو، می‌توانید پیشرفت فروش خود را از کسب اولیه یک سرنخ با کیفیت تا فروش نهایی پیگیری کنید.

اما بینش ها زمانی که فروش بسته می شود به پایان نمی رسد.
CRM سپهررایان بر حفظ مشتریان شما متمرکز است .
برای مشاغل محصولات B2B که بر تکرارپذیری سفارشات متکی هستند بسیار مهم است.
CRM ما تجزیه و تحلیل بی‌درنگ داده‌های پس از فروش را ارائه می‌کند
تا به کسب‌وکارهای محصول کمک کند تا با شناسایی الگوهایی در رفتار خرید مشتری برای کشف سفارش‌های بالقوه، ریسک‌های احتمالی ریزش و فرصت‌های فروش بیشتر ,سودآورتر شوند.
اساسا، ERP اطلاعات اساسی محصول را فراهم می کند و CRM این اطلاعات را متمرکز می کند و در عین حال بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد و به داده های  شما شایستگی اضافه می کند.

بهبود کار گروهی

نه تنها همه داده‌های فروش، مشتری و محصول در یک مکان ادغام و ذخیره می‌شوند،
CRM مبتنی بر ابر به کل شرکت‌ها امکان می‌دهد یک نمای مشترک با دسترسی هم‌زمان داشته باشند.

ذخیره این اطلاعات در یک مکان مجازی که برای همه کارمندان قابل دسترسی است،
ارتباطات بین بخشی را به یک چشم انداز قابل دستیابی تبدیل می کند و مهم نیست که چه کسی در آن زمان با مشتریان شما درگیر است،
همه کارمندان می توانند کار را دقیقاً از جایی که متوقف شده است انجام دهند.

ایجاد گزارش های بلادرنگ

علاوه بر استخراج داده‌های ارزشمند مشتری و فروش، CRM همچنین می‌تواند برای تبدیل این آمار به بینش‌های عملی برای تلاش‌های فروش فعال استفاده شود.

گزارش‌های CRM به طور خلاصه تمرکز تجزیه و تحلیل داده‌های شما را به اطلاعات مرتبط با اهداف کسب‌وکار محصول شما هدایت می‌کند و به مهم‌ترین معیارها برای نوع کسب‌وکار شما می‌پردازد.
با ادغام CRM با ERP، داده‌های محصول خام و مشتری را می‌توان جمع‌آوری کرد و به یک گزارش قابل هضم تبدیل کرد و به شما کمک می‌کند آمار پردازش نشده‌ای را که در سراسر پورتال توزیع می‌شود، درک کنید.
CRM مشخص می کند مشتریان چه چیزی را برای فروش بهتر می خرند،
پیشرفت سفارش را پیگیری می کند و به تیم شما برای اولویت بندی کارآمدتر مشتری هشدار می دهد،
یا شناسایی مشتریان وفادار برای ایجاد یک استراتژی آگاهانه و هدفمند جذب مشتری، می تواند به سرعت اطلاعات مورد نیاز را یکپارچه کند.

با استفاده از این اطلاعات در دست، می‌توانید کارایی عملیات تولید را با اولویت‌بندی تکنیک‌های فروش و موادی که موفق‌ترین نتایج را به دست می‌آورند،
بهبود بخشید و آن‌هایی را که این کار را نمی‌کنند تطبیق دهید.

شکاف داده ها را پر می کند

قبل از پیاده‌سازی یک سیستم CRM در گردش کار روزانه‌تان، گاهی اوقات ذخیره‌سازی چنین حجم وسیعی از داده‌ها بدون نرم‌افزاری که برای انجام این کار طراحی شده است دشوار است.

CRM برای استخراج و ذخیره داده های تاریخی در حالی که جدیدترین اطلاعات را در پیش زمینه نگه می دارد، فرموله شده است.
با ارائه پورتالی برای ذخیره سازی داده های مشتری و فروش، داده های محصولی که در ERP یا سیستم مدیریت موجودی شما جمع آوری می شود،
می تواند با سوابق مشتری مرتبط شود و شناسایی الگوهای رفتار مشتری و عادات خرید را ممکن می سازد.
با مرتبط کردن سوابق مشتری با سابقه خرید و همچنین بینش های دیگر، پرده بین داده های مشتری و محصول برداشته می شود و اتحاد داده های اتمی از سیستم های مختلف مجموعه منسجمی از آمار را ایجاد می کند که می تواند به نفع شما مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین شیوه های CRM

اگرچه  CRM ما به طور خودکار داده ها را از ERP شما استخراج می کند،
این سیستم ها به طور خاص برای سازگاری طراحی شده اند.

عملکردهای زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را متناسب با نیازهای کسب‌وکارتان پیکربندی کرد،
بنابراین پیروی از این بهترین شیوه‌ها به این معنی است که می‌توانید از تجربه کاربری خود استفاده کنید.

از اتوماسیون استفاده کنید

یکی از مزایای پیاده سازی CRM توانایی آن در خودکارسازی فعالیت های تجاری شماست.

خواه گزارش‌سازی، خواه پیشرفت خط فروش ، یا ایجاد آگاهی مشتری از محصولات جدید برای کمپین‌های فروش متقابل، CRM می‌تواند به طور خودکار همه فرآیندهایی را که قبلاً به صورت دستی مدیریت می‌کردید (یا اصلاً برای مدیریت آن مشکل داشتید) تسهیل کند.
با تمام این قابلیت‌هایی که در اختیار شماست، نمی‌توان اتوماسیونی را که CRM ارائه می‌دهد کشف کرد و این امکانات را در گردش کار روزانه خود گنجاند.

داده ها را پیکربندی کنید

پیکربندی CRM به این معنی است که تمام داده‌هایی که ذخیره می‌شوند برای تکمیل کسب‌وکار شخصی‌سازی می‌شوند.

اگرچه کسب‌وکارها باید به دنبال یک سیستم CRM باشند که برای صنعت یا نوع کسب‌وکار آنها ساخته شده است،
اما معمولاً می‌توانند با ارائه تنظیمات قابل تنظیم و بهبود تجربه کاربر، خود را در اطراف فرآیندهای کسب‌وکار شکل دهند.
تنظیم تنظیمات ضروری تضمین می کند که مقدار بهینه را از سیستم استخراج می کنید.
از گزینه‌های فروش بالا و خطوط لوله فروش گرفته تا قالب‌های اسناد و دسته‌بندی مشتریان، پیکربندی‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند ارگونومی سیستم و سهولت استفاده را بهبود بخشد و طبیعتاً یکپارچه‌سازی و تجربه کاربر را به یک انتقال بدون درز تبدیل می‌کند.

تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید

CRM نه تنها نگه‌داری از داده‌های مشتری و محصول را افزایش می‌دهد، بلکه بستری را برای ثبت و نظارت بر سوالات و مشکلات مشتری تا زمانی که آنها حل و فصل شوند، فراهم می‌کند.

با وجود نام اختصاری – مدیریت ارتباط با مشتری – بسیاری از کسب و کارها متوجه نمی شوند که چگونه می توان از CRM برای ایجاد روابط با مشتری یا چگونگی تقویت روابط قبلی استفاده کرد.
CRM داده ها را فقط برای راحتی در یک مکان جمع نمی کند.
قرار است داده‌های جمع‌آوری‌شده به نفع کسب‌وکارها و همچنین مشتریان آن‌ها به کار گرفته شود،
بنابراین راه‌اندازی سیستم CRM خود با در نظر گرفتن مشارکت مشتری و پس از فروش، از خطر یکپارچه‌سازی تصادفی که ارتباطاتی را که با مشتریان به اشتراک می‌گذارید به خطر می‌اندازد، جلوگیری می‌کند.

یکپارچه سازی CRM و ERP
پیمایش به بالا