در این مقاله ، ما برخی از عملکردهای کلیدی را که یک استارتآپ باید در هنگام تصمیمگیری در مورد پلتفرم CRM برای استفاده به دنبال آن باشد، بیان میکنیم . و اگر برای انتخاب یا پیاده سازی نرم افزار CRM برای استارت آپ که بتواند نیازهای خاص کسب و کار شما را برآورده کند، به کمک نیاز دارید، خدمات CRM سپهررایان سپنتا را در نظر بگیرید .
هر استارت آپی با این معضل مواجه است که چگونه می تواند به سرعت به رشد پایدار با منابع انسانی و مالی محدود دست یابد.
به نظر من نرم افزار CRM یکی از عناصر اصلی کمک به حل این چالش است.
CRM به استارتآپها این امکان را میدهد تا از وزن خود بالاتر بروند و به نتایج تجاری مشابه با رقبای معتبر دست یابند. طبق خلاصه HubSpot ، مشاغلی که از تجربه CRM استفاده می کنند:
29 درصد افزایش فروش
افزایش 34 درصدی در بهره وری تیم فروش.
بازگشت سرمایه 8.71 دلار به ازای هر دلار هزینه شده در CRM.
تا 12 درصد کاهش در مدت چرخه فروش.
ویژگی های کلیدی CRM برای استارت آپ ها
تماس با مدیریت
هر مخاطب با اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره تلفن، ایمیل و غیره تعریف میشود.
نرمافزار CRM این اطلاعات را همگامسازی و بهروز نگه میدارد و همچنین برای همه افرادی که در تیم شما مشغول فروش، بازاریابی یا خدمات مشتری هستند قابل دسترسی است.
این امر حفظ روابط با مشتریان را از طریق کانال ارتباطی انتخابی آنها آسان می کند، که برای ارائه یک تجربه مشتری شخصی ضروری است.
ابزارهای پیشرفتهتر CRM میتوانند در وب جستجو کنند تا دادههای تماس از دست رفته را به صورت خودکار پیدا کرده و پر کنند، بنابراین تیم شما میتواند روی کارهای مهمتر تمرکز کند.
اتوماسیون گردش کار
CRM به استارتآپها امکان میدهد کارهای تکراری و مستعد خطا مانند وارد کردن دادهها، ارسال ایمیل، پست کردن در رسانههای اجتماعی یا نوشتن گزارش را خودکار کنند.
هنگامی که کسب و کار شما رشد می کند، باید گردش های کاری پیچیده تری را خودکار کنید و فروش، بازاریابی یا بهره وری خدمات مشتری خود را افزایش دهید.
به عنوان مثال، هنگامی که مشتری بالقوه فرمی را از طریق وب سایت یا ایمیل ارسال می کند، ابزار CRM شما می تواند یک ورودی جدید با برچسب و سر نخ “مشتری فعال” ایجاد کند، وضعیت آن را به فعال به روز میکند، سرنخ را در زنجیره ایمیل خوش آمدید ثبت کند، و سپس یک اعلان به ایمیل ارسال کند.
مطمئن نیستید کدام CRM برای استارت آپ شما مناسب تر است؟
سپهررایان به شما کمک می کند نرم افزار CRM را پیدا کرده و پیاده سازی کنید که بتواند نیازهای کسب و کار و انتظارات بودجه شما را برآورده کند.
تجزیه و تحلیل زمان واقعی
تمام تعاملات با مشتریان شما به عنوان یک عارضه جانبی داده تولید می کند.
با تجزیه و تحلیل این دادهها، استارتآپها میتوانند بینشی در مورد مواردی مانند روند فروش، اثربخشی کمپین بازاریابی، عملکرد تیم، ارزش طول عمر مشتری و موارد دیگر کسب کنند.
راهحلهای CRM برای استارتآپ هایی که نمیتوانند تلاشهای کارکنان را برای تجزیه و تحلیل دستی دادهها هدر دهند، قابلیتهای تحلیل و گزارش داخلی را ارائه میکنند.
ابزارهای پیچیده تر CRM حتی می توانند پیش بینی هایی را بر اساس داده های ارائه شده ایجاد کنند و به شما امکان می دهند عملکرد فروش را پیش بینی کنید.
ردیابی عملکرد فروش
کلید راه اندازی یک تیم فروش موفق، بهبود تدریجی است. و برای یافتن زمینه های بهبود، به روشی کارآمد برای پیگیری عملکرد فروش نیاز دارید.
سیستم های CRM ویژگی هایی را برای نگاشت داده های سخت به فعالیت های فروش ارائه می کنند.
این به شما امکان دسترسی به معیارهایی مانند میانگین طول چرخه فروش، درصد درآمد حاصل از مشتریان فعلی، میانگین زمان پاسخگویی به مشتری و موارد دیگر را میدهد.
این به مدیران فروش اجازه می دهد تا ببینند کدام یک از نمایندگان فروش سهمیه خود را برآورده می کنند و کدام یک عملکرد ضعیفی دارند تا بتوانند تنظیمات لازم را انجام دهند.