همه آنچه باید درباره چرخه انجام سفارش بدانید

چرخه انجام سفارش

طبق نظرسنجی ShipBob در سال 2020، بیش از نیمی از خریداران (51٪) مایلند برای تحویل در همان روز هزینه بیشتری بپردازند.

علاوه بر این، یک نظرسنجی توسط Narvar در سال 2020 نشان داد که 75٪ از خریداران می گویند که انتظار دارند ظرف پنج روز یا کمتر تحویل بگیرند.

علاوه بر این، طبق یک نظرسنجی در سال 2020 از Walker Sands، 45٪ از خریداران مایل به پرداخت بیشتر برای بازگشت رایگان و مبادله هستند.

همه این آمارها مربوط به زمان چرخه انجام سفارش است که به مدت زمانی که از مشتری برای ثبت سفارش تا در دست داشتن آن نیاز دارد، اشاره دارد.

erp را مطالعه کنید.

نرم افزار ERP

صرف نظر از اینکه مشتریان آنلاین دارید، یا مشتریان آفلاین یا هر دو، آنچه مهم است نه تنها این است که محصول شما در مورد کیفیت، بلکه تحویل به موقع آن را نیز مشخص کند.

تنها در صورتی که بتوانید از این امر اطمینان حاصل کنید و در نتیجه رضایت سریع‌تر مشتریان خود را به روشی راحت‌تر ارائه دهید، می‌توانید حفظ مشتری را بهبود بخشید و مشتریان بازگشتی را تشویق کنید.

نرم افزار حضور و غیاب را مطالعه کنید.

نرم افزار حضور و غیاب

بنابراین، زمان چرخه انجام سفارش به یک معیار مهم برای پیگیری تجارت تولیدی شما تبدیل شده است. با ردیابی آن، همچنین می توانید ارزیابی کنید که آیا به اندازه کافی خوب است یا اینکه آیا هنوز زمینه ای برای بهبود وجود دارد تا بتوانید درآمد خالص خود را به حداکثر برسانید .

در واقع، اگر مشتریان شما بتوانند محصولات را سریعتر تهیه کنند، احتمالاً از جای دیگری خرید می کنند، حتی اگر آن محصولات از کیفیت پایین تری برخوردار باشند. بنابراین، بسیار مهم است که کسب و کار شما نه تنها به دلیل کیفیت بلکه به دلیل سرعت آن شناخته شده باشد.

به عنوان مثال، زمانی که مشتری شما نیاز به خرید یک هدیه تولد در لحظه آخر برای پسر عموی خود دارد، کسب و کار شما می تواند فروشگاه آنلاینی باشد.

اگر کسب‌وکار شما بتواند به مردم کمک کند ، می‌توانید بازده سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید ، همراه با داشتن تمام مزایای وفاداری قوی مشتری .

بنابراین، با توجه به اینکه چرخه انجام سفارش تأثیر عمیقی بر جنبه انسانی کسب و کار شما دارد، ضروری است که درک کاملی از آن داشته باشید.

فرآیند تولید خود را با نرم افزار مدیریت تولید سپهررایان ساده کنید.

نرم افزار مدیریت تولید (نرم افزار mrp)

این مقاله با پوشش دادن موضوعات زیر به شما کمک می کند:

چرخه انجام سفارش چیست؟
تفاوت بین چرخه انجام سفارش و زمان چرخه انجام سفارش
درک چرخه انجام سفارش
3 عامل کلیدی که بر زمان چرخه انجام سفارش شما تأثیر می گذارد
اندازه گیری زمان چرخه تحقق سفارش
معیارهایی که زمان چرخه انجام سفارش شما باید به آنها رجوع کند
چگونه می توانید زمان چرخه انجام سفارش خود را بهینه کنید؟

چرخه انجام سفارش چیست؟

چرخه انجام سفارش به مدت زمانی بین مشتری برای خرید محصول تا تحویل درب منزل اشاره دارد. بنابراین، برخلاف تصور رایج، انجام سفارش بیشتر از حمل و نقل و تحویل تجارت الکترونیک است.

در واقع، چرخه انجام سفارش یک معیار مهم است که به شما بینشی در مورد اثربخشی کل فرآیند انجام سفارش شما می دهد.

با توجه به اینکه چندین داده مصرف‌کننده خرید آنلاین نشان می‌دهد که رضایت مشتری تا حد زیادی با تحویل سریع مرتبط است، زمان چرخه انجام سفارش معیاری مهم برای شما است که می‌توانید آن را ردیابی کنید و سپس از بینش‌ها برای سایر فرآیندهای تجاری استفاده کنید.

این بینش ها به شما کمک می کند تا نسبت سود خالص خود را به حداکثر برسانید و در عین حال معیارهای تجاری و صورت های مالی خود را بهبود بخشید .

تفاوت بین چرخه انجام سفارش و زمان چرخه انجام سفارش

چرخه انجام سفارش: چرخه انجام سفارش، فرآیندی است که مشتری سفارشی را از طریق محصول یا خدماتی که در حال تحویل است قرار می دهد. این شامل همه چیز می شود، از مشتری که سفارش می دهد تا محصول در حال ارسال و مشتری که سفارش را دریافت می کند.

زمان چرخه انجام سفارش: زمان چرخه انجام سفارش، مدت زمانی است که طول می کشد تا چرخه انجام سفارش تکمیل شود. این شامل تمام مراحل از سفارش مشتری تا محصول در حال تحویل است.

زمان چرخه انجام سفارش می تواند تحت تأثیر طیف وسیعی از عوامل، مانند در دسترس بودن محصول، تدارکات تحویل و انتظارات مشتری باشد.

بنابراین، آنها تا حد زیادی مفاهیم به هم مرتبط هستند.

درک چرخه انجام سفارش

همانطور که در بخش قبل بحث شد، چرخه انجام سفارش و همچنین زمان چرخه انجام سفارش، کل فرآیند را در نظر می گیرد. بنابراین، شامل مراحل زیر است:

ثبت سفارش

فرآیند انجام سفارش به محض اینکه مشتری شما از طریق وب سایت، رسانه های اجتماعی یا یک پلت فرم تجارت الکترونیک شخص ثالث مانند Lazada یا آمازون سفارشی را سفارش دهد آغاز می شود.

فرآیند پرداخت

پس از دریافت سفارش، پرداخت باید پردازش شود. این ممکن است شامل تأیید اطلاعات پرداخت مشتری، مانند کارت اعتباری یا حساب PayPal باشد.
سپس، هنگامی که سفارش خود را دریافت کردید و پرداخت آن تأیید شد، این یک روش معمول است که پس از دریافت سفارش، یک ایمیل تأیید برای مشتری خود در مورد آن ارسال کنید.

توجه: با این حال، اگر خدمات تحویل نقدی ارائه می‌دهید، تنها در صورت تحویل محصول به مشتری، مبلغ پرداختی خود را دریافت خواهید کرد.

تامین کالاهای مورد نیاز

بسته به مدل تکمیل فروشگاه تجارت الکترونیک شما، ممکن است قبلاً یک محصول خاص و هر چیز دیگری که با آن ارائه می شود داشته باشید.

با این حال، اگر اینطور نیست و کالاهای مورد نیاز باید ارسال شوند، این مرحله پس از ثبت سفارش انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کالای منبع هدر نمی‌رود.

پردازش سفارش

بسته به محصولی که فروشگاه شما حمل می کند، مرحله ساخت سفارش به اشکال مختلفی ارائه می شود. اگر موجودی مورد نیاز برای انجام سفارش مشتری خود را دارید، این مرحله شامل موارد زیر است:

  • بازیابی محصول از قفسه
  • انجام بررسی کیفیت آن
  • باکس و بسته بندی سفارش
  • در نهایت، تحویل آن به تیم یا بخش حمل و نقل.

حمل و نقل

بسته هایی که آماده می شوند و می توانند به دست مشتریان خود برسند، به شرکت های حمل و نقل شخص ثالث ارسال می شوند. با این حال، بسته به اندازه، وزن و ابعاد محصول شما، بهترین گزینه حمل و نقل برای آن باید توسط شما تعیین شود.

این مرحله همچنین شامل به دست آوردن برچسب های حمل و نقل مناسب و هماهنگی برای تحویل گرفتن بسته توسط حامل است.

ردیابی و پیگیری

پس از ارسال اقلام، باید ردیابی و پیگیری شوند. این شامل نظارت بر پیشرفت محموله از زمانی که از انبار خارج می شود تا زمانی که به درب منزل می رسد، می باشد.

همچنین شامل ایجاد هرگونه تغییر لازم در فرآیند حمل و نقل است تا اطمینان حاصل شود که به موقع به مشتری شما می رسد.

ردیابی محصول را مطالعه کنید.

نرم افزار ردیابی محصول

به روز رسانی موجودی

موجودی به روز می شود تا اقلام فروخته شده را منعکس کند . این شامل علامت گذاری اقلام به عنوان فروخته شده و کاهش سطح موجودی است.

به روز رسانی سوابق حسابداری

سوابق حسابداری برای منعکس کننده پرداخت برای سفارش به روز می شوند. این شامل وارد کردن پرداخت به سیستم حسابداری و تنظیم هر گونه حساب ضروری است.

حل و فصل مسائل و اختلافات

در صورت بروز هرگونه مشکل در چرخه انجام سفارش، مانند تأخیر یا آسیب رساندن به ارسال، حل سریع و کارآمد آن مهم است.

هر گونه اختلافی که بین شما و مشتری ایجاد می شود باید به موقع رسیدگی شود. این شامل بررسی ادعا و صدور قطعنامه می شود.

پیگیری

پس از انجام سفارش و ارسال، مهم است که مشتری را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که از خرید خود راضی هستند. این را می توان از طریق یک نظرسنجی یا با پرسش مستقیم از آنها انجام داد.

بازگشت کالا

در صورت عدم رضایت مشتری از سفارش، کالا عودت داده می شود و وجه استرداد صادر می شود. این شامل پردازش بازگشت، صدور اعتبار و ذخیره مجدد کالا می شود.

فرآیند سند

کل فرآیند انجام سفارش مستند شده است. این شامل ایجاد گزارشی از تمام اقدامات انجام شده و نگهداری سوابق دقیق است.

نظارت بر عملکرد

عملکرد فرآیند انجام سفارش نظارت و ارزیابی می شود. این شامل اندازه گیری دقت، کارایی و رضایت مشتری است.

بهبود فرآیند

هر زمینه بهبود شناسایی و اجرا می شود. این شامل ایجاد تغییرات در فرآیند و رویه ها برای اطمینان از بالاترین سطح رضایت مشتری است.

3 عامل کلیدی که بر زمان چرخه انجام سفارش شما تأثیر می گذارد:
به منظور رقابتی ماندن در صنعت تجارت الکترونیک، برای شما بسیار مهم است که چرخه انجام سفارشات را کم نگه دارید. با این حال، کنترل زمان چرخه می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد زیرا تامین موجودی و تحویل بسته تنها دو مورد از چندین عاملی هستند که از دست شما خارج است.

با این حال، اولین گام در بهینه سازی فرآیند شما، اندازه گیری زمان چرخه انجام سفارش است. بنابراین، اجازه دهید سه عامل کلیدی زیر را که می توانند به طرق مختلف بر زمان چرخه شما تأثیر بگذارند، درک کنیم:

1.زمان منبع

زمان منبع به مدت زمان بین سفارش مشتری یک محصول و دریافت مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز برای انجام آن سفارش اشاره دارد. بنابراین این عامل اهمیت داشتن تامین کنندگان قابل اعتماد و یک پلت فرم تجارت الکترونیک کارآمد را برجسته می کند.

2.زمان تولید

این کل زمان لازم برای ساخت، آماده سازی و بسته بندی یک سفارش است. پس از این، سفارش باید آماده تحویل باشد. بنابراین این یک عامل کلیدی تعیین کننده زمان چرخه انجام سفارش است.

3.زمان تحویل

این به بازه زمانی بین خروج بسته از انبار شما تا زمانی که مشتری شما آن را دریافت می کند، اشاره دارد.

اندازه گیری زمان چرخه تحقق سفارش

استفاده از یک فرمول برای اندازه‌گیری زمان چرخه انجام سفارش به شما در اندازه‌گیری انجام در کسب‌وکارتان کمک می‌کند. رایج ترین فرمول مورد استفاده برای اندازه گیری همان است:

کل زمان چرخه تکمیل سفارش = زمان منبع + زمان تولید + زمان تحویل
به عنوان مثال، اگر مشتری یک قاب گوشی چوبی را به صورت آنلاین در 20 سپتامبر سفارش دهد و آن را در 30 سپتامبر دریافت کند، کل زمان چرخه انجام سفارش طبق فرمول ده روز خواهد بود.

در حالی که این اطلاعات آموزنده است، نمی تواند به شما بگوید که چگونه در طبقه مغازه خود عمل می کنید و برنامه تولید اصلی چقدر دقیق است .

با این حال، اگر از این اطلاعات برای محاسبه هر یک از متغیرهای چرخه انجام سفارش استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار خود را به بهترین نحو ممکن اداره کنید، می‌توانید جریان نقدی و معیارهای عملیاتی خود را بهبود ببخشید .

اگر با بررسی هر متغیر، متوجه شدید که زمان واقعی برای انجام سفارش طولانی‌تر از حد انتظار است، پس باید با جزئیات دریابید که چه اتفاقی می‌افتد. برخی از دلایل احتمالی مشابه عبارتند از:

دلیل تاخیر در زمان چرخه ممکن است این باشد که صفحه سفارشات آنلاین شما در اوایل روز به اندازه کافی بررسی نمی شود.
ممکن است دستورات به طور موثر به کل تیم شما منتقل نشود.
برخی از سفارشات تجارت الکترونیک شما فراموش شده اند زیرا در صفحه سفارشات فروش از طریق سیستم اصلی MRP شما ثبت نمی شوند.
هنگامی که نحوه ردیابی این معیار برای کسب و کار خود را فهمیدید، می توانید دریابید که انجام سفارشات کسب و کار شما چقدر سازگار است. علاوه بر این، آنچه باید به خاطر داشته باشید این است که چندین KPI دیگر وجود دارد که برای کسب و کار شما مهم هستند و باید آنها را پیگیری کنید.

به عنوان مثال، در حالی که ممکن است سفارشات شما به موقع به دست مشتریانتان برسد، باید بدانید که آیا طبق مشخصات دقیق مشتری شما به دست می‌آیند یا خیر. با مستندات کامل و دقیق؟ و بدون هیچ آسیبی؟

تنها در صورتی که پاسخ شما به تمامی این سوالات مثبت باشد، همراه با تحویل به موقع، در این صورت موفق شده اید یک سفارش عالی داشته باشید. این چیزی است که هر کسب و کاری باید آرزوی دستیابی به آن را داشته باشد.

معیارهایی که زمان چرخه انجام سفارش شما باید به آنها رجوع کند
هر یک از معیارهایی که اکنون در مورد آنها بحث خواهیم کرد، هنگام تجزیه و تحلیل تکمیل سفارش و ظرفیت های زنجیره تامین کسب و کار شما ارزش دارد.

با این حال، باید مطمئن شوید که به تمام بخش های انجام سفارش خود زیاد فکر نکنید، زیرا ممکن است شما را از اجرای عملیات خود باز دارد. در عوض، شما باید این کار را فقط تا حدی انجام دهید که به شما کمک کند آنچه را که در کسب و کار شما می گذرد درک و پیگیری کنید.

بنابراین، برخی از این معیارهایی که باید به آنها مراجعه کنید تا زمان چرخه انجام سفارش خود را کاهش دهید و سفارشات عالی داشته باشید:

زمان چرخه سفارش مشتری وعده داده شده

این زمان مورد انتظار انجام سفارش است که به مشتریان خود اطلاع می دهید. بنابراین ثابت خواهد ماند.

این بدان معنی است که شما باید امیدوار باشید که عوامل خارجی به طور دائم سفارشات شما را طولانی نکنند و بتوانید چرخه انجام سفارش خود را ساده کنید تا بتوانید در طول زمان این معیار را کاهش دهید.

در واقع، این معیار خوبی برای پیگیری سایر معیارهایی است که اکنون در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

زمان چرخه سفارش واقعی مشتری

این میانگین زمانی است که مشتریان شما سفارشات خود را پس از سفارش دریافت می کنند. بنابراین، این زمان روزمره ای است که باید به دنبال کاهش آن باشید.

زمان چرخه پول نقد

این مدت زمانی است که از صرف پول برای مواد اولیه تا زمانی که از آنها به عنوان کالای نهایی دریافت می کنید، صرف می شود.

زمان چرخه زنجیره تامین

این اندازه گیری می کند که اگر اصلاً مواد اولیه مورد نیاز را نداشته باشید، چقدر طول می کشد تا سفارشات مشتری را انجام دهید. بنابراین، زمان چرخه انجام سفارش به اضافه زمان لازم برای سفارش و دریافت لوازم است.

چگونه می توانید زمان چرخه انجام سفارش خود را بهینه کنید؟

با توجه به اینکه مطالعات نشان داده است که 69٪ از مصرف کنندگان گزارش می دهند که یک نمونه از تجربه تحویل ناخوشایند آنها را از خرید مجدد از همان برند منصرف می کند، جای کمی برای خطا باقی می گذارد.

آنچه شما به عنوان یک تولید کننده یا یک خرده فروش باید متوجه شوید این است که همیشه در زمان های چرخه انجام سفارش جا برای بهبود وجود دارد. این بهبود فراتر از نگرانی های حمل و نقل شماست. برخی از راه هایی که می توانید زمان چرخه انجام سفارش خود را بهینه کنید عبارتند از:

زمان سفر را در نظر بگیرید

برای بهینه‌سازی زمان‌های چرخه انجام سفارش خود، باید مطمئن شوید که زمان لازم برای رسیدن مواد اولیه به انبار خود را در نظر می‌گیرید. این به این دلیل است که این زمان نقش مهمی در کاهش زمان کلی چرخه شما خواهد داشت.

بنابراین، اگر مواد خود را از عمده فروشان یا تولیدکنندگان محلی تهیه کنید، زمان سفر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این، به احتمال زیاد هزینه های حمل و نقل شما را نیز کاهش می دهد، بنابراین منجر به کاهش هزینه های تجاری می شود.

بنابراین، حتی اگر محصولات عمده‌فروشان یا تولیدکنندگان محلی گران‌تر باشند، به احتمال زیاد به دلیل کوتاه شدن زمان حمل و نقل و هزینه‌های ارسال کمتر، ارزش آن را دارد.

جریان انبار را تجزیه و تحلیل کنید

زمان کل چرخه انجام سفارش شما به احتمال زیاد تحت تأثیر چیدمان انبار شما خواهد بود. این بدان معناست که اگر فضاهای بهینه سازی شده در انبار خود داشته باشید، ممکن است کارگران شما بتوانند کارآمدتر در آن منطقه کار کنند.

نرم افزار انبارداری صنعتی را مطابعه کنید

نرم افزار انبارداری صنعتی سپهر

راه های مختلفی برای بهینه سازی انبار شما وجود دارد. به عنوان مثال، فاصله بین تیم های هماهنگ کننده را کوتاه تر می کنید. این امر زمان سفر بسته از یک تیم به تیم دیگر را کاهش می دهد.

علاوه بر این، شما همچنین باید منابع لازم را به مناطق بسیار مورد استفاده منتقل کنید. این کار به کارگران شما امکان می دهد تا کالاهای مورد نیاز خود را در دسترس خود تهیه کنند. بنابراین، این باعث کاهش زمان جابجایی می شود.

پیاده سازی فناوری زنجیره تامین

طی چند سال گذشته، فناوری های زنجیره تامین به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اجرای این موارد چندین فرآیند کسب و کار شما مانند فرآیندهای منبع یابی، تولید و حتی تحویل را خودکار می کند.

این نه تنها باعث کاهش زمان و صرفه جویی در منابع برای سایر فرآیندهای مهم می شود، بلکه خطاها را به حداقل می رساند و عملیات عملیاتی و تجاری شما را با سرعت بیشتری پیش می برد. همچنین به شما کمک می کند اثر شلاق گاو را در زنجیره تامین خود کنترل کنید.

 

همه آنچه باید درباره چرخه انجام سفارش بدانید
پیمایش به بالا