هزینه سربار چیست؟

هزینه سربار چیست؟

هزینه سربار چیست؟

سربار هزینه های کسب و کار است که با اجرای روزانه کسب و کار مرتبط است. بر خلاف هزینه های عملیاتی، سربار را نمی توان در یک واحد هزینه یا فعالیت تجاری خاص ردیابی کرد. در عوض، آنها از کل فعالیت های درآمدزای کسب و کار حمایت می کنند.

نرم افزار مدیریت تولید را مطالعه کنید.

سربار

به عنوان مثال، یک شرکت خرده‌فروشی وسایل نقلیه برای فضای تجاری در یک منطقه با فضای اضافی برای قرار دادن یک نمایشگاه، اجاره و حق بیمه پرداخت می‌کند. اجاره و حق بیمه یکی از هزینه های سربار کسب و کار است. یک کسب و کار باید هزینه های سربار خود را به طور مستمر پرداخت کند، صرف نظر از اینکه محصولاتش فروخته می شوند یا خیر.

خلاصه

سربار هزینه های کسب و کار است که با اجرای روزانه کسب و کار مرتبط است.
هزینه سربار بسته به ماهیت کسب و کار و صنعتی که در آن فعالیت می کند متفاوت است.
هزینه های سربار در تعیین میزان هزینه ای که یک شرکت باید برای محصولات یا خدمات خود به منظور ایجاد سود دریافت کند، مهم است.

انواع سربار

سه نوع اصلی سربار وجود دارد که مشاغل متحمل می شوند. هزینه سربار بسته به ماهیت کسب و کار و صنعتی که در آن فعالیت می کند متفاوت است.

1. سربار ثابت

سربار ثابت هزینه هایی هستند که هر ماه ثابت می مانند و با تغییر در سطوح فعالیت تجاری تغییر نمی کنند. نمونه هایی از سربار ثابت شامل حقوق، اجاره، مالیات بر دارایی، استهلاک دارایی ها و مجوزهای دولتی است.

2. سربار متغیر

سربار متغیر هزینه هایی هستند که با سطوح فعالیت تجاری متفاوت هستند و می توانند با سطوح مختلف فعالیت تجاری افزایش یا کاهش پیدا کنند. در طول سطوح بالای فعالیت تجاری، هزینه ها افزایش می یابد، اما با کاهش فعالیت های تجاری، سربار به طور قابل توجهی کاهش می یابد یا حتی حذف می شود.

نمونه هایی از سربار متغیر عبارتند از هزینه های حمل و نقل، لوازم اداری، هزینه های تبلیغات و بازاریابی، هزینه های خدمات مشاوره، هزینه های قانونی و همچنین نگهداری و تعمیر تجهیزات.

3. سربار نیمه متغیر

سربارهای نیمه متغیر دارای برخی از ویژگی های هزینه های ثابت و متغیر هستند. یک کسب و کار ممکن است در هر زمان متحمل چنین هزینه هایی شود، حتی اگر هزینه دقیق بسته به سطح فعالیت تجاری در نوسان باشد. سربار نیمه متغیر ممکن است با نرخ پایه ای همراه باشد که شرکت باید در هر سطح فعالیت بپردازد، به اضافه هزینه متغیری که بر اساس سطح استفاده تعیین می شود.

نمونه هایی از سربار نیمه متغیر عبارتند از کمیسیون فروش ، استفاده از وسیله نقلیه، و برخی از خدمات آب و برق مانند هزینه های برق و آب که هزینه ثابت به اضافه هزینه اضافی بر اساس استفاده دارند.

هزینه سربار

نمونه هایی از هزینه سربار

هزینه های سربار در تعیین میزان هزینه ای که یک شرکت باید برای محصولات یا خدمات خود به منظور ایجاد سود دریافت کند، مهم است. متداول ترین هزینه های سربار که هر کسب و کاری متحمل می شود عبارتند از:

1. اجاره

اجاره هزینه ای است که یک کسب و کار برای استفاده از محل تجاری خود می پردازد. اگر ملک خریداری شود، کسب و کار هزینه استهلاک را ثبت می کند.

اجاره به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه، همانطور که در قرارداد مستاجر با مالک توافق شده است، قابل پرداخت است. زمانی که کسب‌وکار فروش کندی را تجربه می‌کند، می‌تواند این هزینه را با مذاکره در مورد هزینه‌های اجاره یا با نقل مکان به محل‌های ارزان‌تر کاهش دهد.

2. هزینه های اداری

هزینه‌های اداری هزینه‌های مربوط به اجرای عادی کسب‌وکار است و ممکن است شامل هزینه‌هایی باشد که در پرداخت حقوق به یک مسئول پذیرش، حسابدار، نظافتچی و غیره متحمل می‌شود. این هزینه‌ها به عنوان هزینه‌های سربار تلقی می‌شوند، زیرا مستقیماً به عملکرد خاصی از کسب و کار مرتبط نیستند. و مستقیماً منجر به تولید سود نمی شوند. در عوض، هزینه های اداری از اجرای عمومی کسب و کار پشتیبانی می کند.

نمونه هایی از هزینه های اداری ممکن است شامل هزینه های حسابرسی، هزینه های قانونی، حقوق کارکنان و هزینه های سرگرمی باشد. یک کسب و کار می تواند با اخراج برخی از کارکنان خود، تغییر کارمندان از تمام وقت به پاره وقت، استخدام کارمندان به صورت قراردادی، یا با حذف برخی از هزینه ها، مانند سرگرمی و لوازم اداری، هزینه های اداری را کاهش دهد.

3. آب و برق

خدمات اساسی هستند که کسب و کار برای پشتیبانی از عملکردهای اصلی خود به آنها نیاز دارد. نمونه هایی از خدمات شامل آب، گاز، برق، اینترنت، فاضلاب و خدمات تلفن می باشد.

یک کسب و کار ممکن است بتواند هزینه های آب و برق را با مذاکره برای نرخ های پایین تر از تامین کنندگان کاهش دهد.

4. بیمه

بیمه هزینه ای است که یک کسب و کار برای محافظت از خود در برابر ضرر مالی متحمل می شود. انواع مختلفی از پوشش های بیمه ای وجود دارد که بستگی به ریسکی دارد که ممکن است باعث ضرر برای کسب و کار شود. به عنوان مثال، یک تجارت ممکن است برای محافظت از اموال یا اماکن تجاری خود در برابر خطرات خاص مانند سیل، آسیب یا سرقت، بیمه اموال خریداری کند.

نوع دیگری از بیمه، بیمه مسئولیت حرفه ای است که از کسب و کار (مانند یک شرکت حسابداری یا شرکت حقوقی) در برابر مسئولیت ناشی از قصور محافظت می کند. انواع دیگر بیمه شامل بیمه سلامت ، بیمه خانه، بیمه مستاجر، بیمه سیل، بیمه عمر، بیمه از کارافتادگی و غیره است.

5. فروش و بازاریابی

سربار فروش و بازاریابی هزینه هایی هستند که در بازاریابی محصولات یا خدمات یک شرکت به مشتریان بالقوه انجام می شود. نمونه هایی از سربار فروش و بازاریابی عبارتند از مواد تبلیغاتی، نمایشگاه های تجاری، تبلیغات پولی، دستمزد فروشندگان، و کمیسیون برای کارکنان فروش. این فعالیت ها در جهت محبوبیت محصولات و خدمات شرکت در بین مشتریان و رقابت با محصولات مشابه در بازار است.

6. تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه موتوری و ماشین آلات

هزینه های اجاره و تعمیر و نگهداری در مشاغلی که به وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات در عملکرد عادی خود متکی هستند، تحمیل می شود. چنین مشاغلی شامل توزیع کنندگان، خدمات تحویل بسته، محوطه سازی، خدمات حمل و نقل و اجاره تجهیزات است.

وسایل نقلیه موتوری و ماشین آلات باید به طور مداوم نگهداری شوند و هر زمان که خراب می شوند تعمیر شوند.

 

هزینه سربار چیست؟
پیمایش به بالا