راه اندازی مدیریت موجودی چندمکانی می تواند برای بسیاری از شرکت های در حال رشد پیچیده باشد. به خصوص اگر کارخانه های تولیدی پراکنده ای در سراسر کشور داشته باشند، چالش برانگیز می شود.
نرم افزار مدیریت تولید سپهرریان به شما کممک میکند تا موجودی خود را مدیریت کنید.
بنابراین، پیادهسازی ابزارها و رویههای مناسب برای اطمینان از ادامه فعالیت منظم کسبوکار بسیار مهم است.
بنابراین، این سوال پیش می آید –
چگونه شرکتها موجودی، تدارکات و مدیریت چندین مکان را در دنیایی که در حال گسترش دائمی است، مدیریت خواهند کرد؟
جامع ترین راه حل، مدیریت موجودی چندمکانی است.
مدیریت موجودی چندمکانی به شرکت هایی اطلاق می شود که بنا به تعریف، چندین امکانات را مدیریت می کنند. برای مدیریت موثر چندین مرکز لجستیک، نرم افزار چند انباری که عملیات و موجودی امکانات مختلف را یکپارچه می کند، مورد نیاز است.
در مقاله امروز با مدیریت موجودی چندمکانی، چالش ها و مزایای آن آشنا خواهیم شد. قبل از اینکه به این راهنما بپردازیم، بیایید نگاهی به فهرست مطالب بیاندازیم:
مدیریت موجودی چندمکانی چیست؟
آیا کسب و کار شما به مدیریت موجودی چندمکانی نیاز دارد؟
چالش های مدیریت موجودی چندمکانی
مزایای مدیریت موجودی چندمکانی
نکاتی برای مدیریت موفقیت آمیز موجودی چند مکان
سوالات متداول (سؤالات متداول) مرتبط با مدیریت موجودی چند مکان
چگونه سپهررایان می تواند به شما کمک کند؟
مدیریت موجودی چندمکانی چیست؟
مدیریت موجودی چند مکان سیستمی است که توسط مشاغل برای ردیابی و مدیریت موجودی در چندین مکان استفاده می شود.
این سیستم یک نمای یکپارچه از موجودی در تمام مکانها ارائه میکند و سازمانها را قادر میسازد تا به طور مؤثرتری موجودی خود را نظارت و مدیریت کنند.
مدیریت موجودی چند مکان سیستمی است که توسط مشاغل برای ردیابی و مدیریت موجودی در چندین مکان استفاده می شود!
علاوه بر این، با کاهش سطح موجودی، بهبود چرخش سهام و افزایش کارایی به کاهش هزینه ها کمک می کند.
مدیریت موجودی چندمکانی را می توان از طریق انواع نرم افزارها و سیستم ها پیاده سازی کرد. این شامل سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ، سیستم های مدیریت انبار (WMS) و سیستم های مدیریت زنجیره تامین (SCM) است.
آیا کسب و کار شما به مدیریت موجودی چندمکانی نیاز دارد؟
بله، اگر کسب و کار شما چندین مکان دارد و نیاز به مدیریت موجودی در همه مکانها دارد، مدیریت موجودی چند مکان ضروری است.
سیستمهای مدیریت موجودی چندمکانی به کسبوکارها این امکان را میدهد که موجودی را در مکانهای مختلف در زمان واقعی ردیابی و مدیریت کنند، و نیازی به ردیابی و انتقال دستی موجودی بین مکانها را از بین میبرد.
سیستمهای مدیریت موجودی چندمکانی همچنین دید بهتری را در سطوح و روند موجودی فراهم میکنند و میتوانند به کسبوکارها در کاهش هزینههای مرتبط با مدیریت موجودی کمک کنند.
نرم افزارانبارداری صنعتی را مطالعه کنید.
علاوه بر این، مدیریت سایت مقیاسپذیر یک کار چالش برانگیز است، حتی برای شرکتهای حرفهای با تجربه وسیع. اگر مراقب نباشید، داشتن سایت های زیاد ممکن است به سرعت به یک کابوس تبدیل شود. این به دلیل مشکلات ارتباطی بین انبارها، مشکلات حمل و نقل محصولات و عدم مدیریت عمومی است.
علاوه بر این، صفحات گسترده، مانند بسیاری از تلاش های دیگر، با رشد کسب و کار شما کارایی ندارند. استفاده از یک سیستم مدیریت موجودی چندمکانی زندگی شما را ساده می کند و در نهایت منجر به سودآوری بیشتر می شود زیرا تمام اطلاعات شما را در یک راه حل واحد و خودکار ادغام می کند.
دلایل مختلفی وجود دارد که چرا چنین مدیریت موجودی در مقیاس بزرگ ضروری است.
در ادامه به چند مورد از ارقام کلیدی پرداخته ایم:
تولید ناب
اغلب، یک خط تولید می تواند در چندین سایت پخش شود.
مشابه نحوه ساخت یک وسیله نقلیه، صندلی ها و موتورها در یک مکان ساخته می شوند، سپس برای مونتاژ نهایی به مکان دیگری فرستاده می شوند.
فرض بر این است که مجموعههای فرعی تقریباً دائماً به ایستگاه کاری بعدی منتقل میشوند و تقریباً هرگز بیحرکت نمیمانند. موجودی ناب، سیستمی که توسعه یافته و از آن زمان در تولید رایج شده است، نام دیگر این تاکتیک است.
برون سپاری ساخت
تنها تعداد کمی از شرکت ها برای تولید محصولات خود به طور کامل در مقیاس جهانی مجهز هستند.
شما به منابع زیادی نیاز دارید تا بتوانید تولید و موجودی را از این طریق مدیریت کنید. با این حال، بسیاری از کسب و کارها عملیات تولید را هم در داخل و هم در سطح بین المللی برون سپاری می کنند.
39 درصد از شرکتهای آمریکایی میگویند اخیراً میزان برونسپاری را افزایش دادهاند. برون سپاری یا ساخت قراردادی اغلب منجر به هزینه های کمتر و آزادسازی منابعی می شود که بهتر در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر میخواهید در موقعیتی باشید که نهتنها بتوانید وضعیت موجودی و تولید شرکای خود را ردیابی کنید، بلکه واقعاً برای آنها سفارش دهید، نرمافزار تولید قراردادی ممکن است بسیار مفید باشد.
هماهنگی با تولید
خط تولید و مسیر تولید شما احتمالاً از یک مکان شروع شده است، اما به این معنی نیست که همیشه در آنجا باقی خواهد ماند.
بسیاری از مشاغل تولیدی به دلیل در دسترس بودن نیروی کار تحصیل کرده، اجاره گران قیمت و حتی دسترسی مستقیم به مشتری، واقعاً خود را در میان سایت های تولیدی متعدد پراکنده می یابند. به خصوص اگر آنها برای طیف وسیعی از مشتریانی که در سراسر مرزهای ایالتی یا بین المللی پراکنده هستند بازاریابی کنند.
با این حال، نشان می دهد که شما همچنین به یک فضای ذخیره سازی برای منابع خود در هر یک از این مکان ها نیاز دارید. در غیر این صورت، باید سفارشات مکرر را برای مواد برای سفارشات جدید ارسال کنید.
فروشگاه خرده فروشی
بسیاری از تولیدکنندگان و شرکتهای مستقیم به مصرفکننده ادعا میکنند که فروش کالا در مکانهای خردهفروشی خود میتواند مشتریان کاملاً جدیدی را جذب کند.
Away و Glossier، دو پیشتاز این مدل شرکتی، هر کدام مکان های پرچمدار خود را دارند. با این حال، این نشان میدهد که شرکتها باید مدیریت موجودی خود را در بسیاری از مکانها شروع کنند، حتی اگر فقط برای کالاهای نهایی باشد.
مدیریت ریسک
مخاطرات زیادی در نگهداری کل موجودی شما در یک انبار وجود دارد.
هر گونه مشکل حمل و نقل یا حتی یک آتش سوزی غیر محتمل ممکن است تأثیر زیادی بر تجارت داشته باشد. سایت های پشتیبان موجودی به شما یک شبکه ایمنی در مواقع اضطراری می دهند و به کاهش این خطر کمک می کنند.
نرم افزار نگهداری و تعمیر سپهررایان را مطالعه کنید
پس انداز مالی بالقوه
راه اندازی یک انبار پشتیبان ممکن است در ابتدا از نظر کاهش هزینه ها غیر قابل درک به نظر برسد.
اما به خاطر داشته باشید که هزینه نیروی کار و حمل و نقل بسته به محل قرارگیری انبار شما می تواند بسیار بیشتر باشد. اگر از مشتریان و زیرساخت های تحویل بیشتر فاصله داشته باشید، هزینه های شما افزایش می یابد.
علاوه بر این، ممکن است زمان تحویل را برای مشتریان تسریع کنید و فرآیند انجام سفارش را ساده کنید.
موجودی برای خرده فروشان یا فروشندگان
با وجود محبوبیت فزاینده مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده، بسیاری از تولیدکنندگان هنوز بخشی از موجودی خود را از طریق واسطه ها می فروشند.
در این مناطق، آنها به ندرت نیاز به نگهداری موجودی دارند، البته گاهی اوقات در شرایط خاص این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، یک فروشنده تنها زمانی که کالا را فروخته است، در صورتی که شما و فروشنده قرارداد موجودی محموله داشته باشید، هزینه آن را پرداخت می کند.
چالش های مدیریت موجودی چندمکانی
مدیریت موجودی ممکن است برای کسب و کارهایی که در حال رشد هستند دشوار باشد، به خصوص که آنها مکان ها و انبارهای بیشتری را اشغال می کنند. ممکن است با برخی از مشکلات زیر مواجه شوید:
1. ردیابی و مدیریت صحیح موجودی:
داشتن چندین مکان با موجودیهای مختلف میتواند پیگیری محل قرارگیری هر کالا، مقدار موجود در هر مکان و زمان تکمیل انبار را دشوار کند.
2. مدیریت هزینه های زنجیره تامین:
هنگام برخورد با چندین مکان، حمل و نگهداری محصولات در چندین مکان و مدیریت زنجیره تامین حاصله هزینه بیشتری دارد.
3. نگهداری سوابق دقیق:
بهروز نگهداشتن مکانهای مختلف میتواند یک چالش باشد، زیرا به سوابق دقیق و بهروز نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که موجودی در هر مکانی بیش از حد یا کم موجود نیست.
4. مدیریت موجودی در زمان واقعی:
با مکان های متعدد، نظارت دقیق موجودی در زمان واقعی و انجام هر گونه تنظیمات لازم به سرعت ممکن است دشوار باشد.
هرچه مکانها و انبارهای بیشتری را به کار بگیرید، مدیریت مسائل موجودی مانند انباشت بیش از حد یا از دست دادن موجودی عمومی سختتر خواهد بود.
این یک نتیجه معمولی از یک زنجیره تامین طولانی است و می تواند برای هر کسب و کار مهم یا در حال رشد رخ دهد. با اجرای راه حل موجودی چند مکان، می توانید اطمینان حاصل کنید که برنامه هایی برای نظارت و ردیابی سطوح موجودی وجود دارد.
5. پیاده سازی یک سیستم ردیابی کارآمد:
وجود یک سیستم کارآمد برای ردیابی موجودی در چندین مکان مهم است که راه اندازی و نگهداری آن می تواند زمان بر باشد.
6. ارتباطات:
هر کسب و کاری باید اولویت بالایی برای همکاری و ارتباطات داشته باشد، به خصوص کسب و کاری که دارای مشتریان و دامنه جغرافیایی متنوع است.
در چندین انبار متنوع، که هر کدام مجموعه ای از ابزارها، رویه ها و بهترین شیوه های خاص خود را دارند، ارتباطات به راحتی می تواند از بین برود و منجر به خطاها و حوادث قابل پیشگیری شود.
هنگام راهاندازی بسیاری از مکانها، یک راهحل مدیریت موجودی چندمکانی کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که یک استراتژی ارتباطی منسجم و فراگیر، درست تا نقطه فروش (POS) و تسویهحساب برقرار است.
7. تنگناهای سفارش:
مدیریت ناکارآمد موجودی در مکانها و انبارهای مختلف میتواند منجر به گلوگاهها، کاهش سرعت تولید و عملیات انبار و تشدید مصرفکنندگان شود. اگر هر انبار مجموعه ای از سیاست های عملیاتی خاص خود را داشته باشد، این امر نسبتاً معمولی است.
یک راه حل موثر مدیریت سفارش می تواند به شما کمک کند عملیات و مقررات انبار را در یک فرآیند ساده و کارآمد ترکیب کنید.
به منظور رسیدگی مؤثر به همه این مسائل، مشاغل با چندین انبار، رویههای مربوط به هر یک از امکانات لجستیکی خود را با استفاده از نرمافزار مدیریت تنظیم میکنند.
مزایای مدیریت موجودی چندمکانی
هنگامی که یک کسب و کار گسترش می یابد، بسیاری از مردم متوجه می شوند که صفحات گسترده یا راه حل های نرم افزاری در مقیاس کوچک ناکافی هستند، که باعث افزایش تقاضا برای انبارهای اضافی می شود.
استفاده از نرم افزار مدیریت موجودی چندمکانی دارای چندین مزیت است، از جمله:
1. بهبود ارتباطات
یک سیستم مدیریت انبار می تواند به عنوان یک کانال ارتباطی برای طرف های متعدد عمل کند و می تواند شما را از هرگونه سفارش تاخیر یا ورود محصول به هر انبار مطلع کند. این باعث بهبود ارتباطات بین انبارها می شود.
با کمک بهترین راه حل نرم افزاری مانند Deskera ، کنترل بهتری بر انبارهای متعدد و فازهای زنجیره تامین خواهید داشت.
2. تحویل سریع
وجود انبارهای زیاد باعث تسریع در رفت و آمد کالا می شود. علاوه بر این، ممکن است هر چه محصولات به مشتریان نزدیکتر باشند، انبارهای بیشتری داشته باشید.
این شامل مفاهیمی مانند مراکز تحقق خرد تجارت الکترونیک می شود. این انبارهای کوچکتر اکنون توسط مشاغلی مانند آمازون و والمارت استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که تحویل می تواند در چند ساعت به جای چند روز یا هفته تحویل داده شود.
3. کاهش هزینه ها
توزیع را می توان با مدیریت اقلام در سایت های پراکنده جغرافیایی، از تدارکات گرفته تا تکمیل، ساده تر و مقرون به صرفه تر کرد.
به عنوان مثال، اگر یک انبار واحد در بوستون دارید اما یک پایگاه مشتری قابل توجه در نیویورک دارید، هزینه های حمل و نقل شما ممکن است به سرعت افزایش یابد. کاهش هزینه های حمل و نقل و تحویل ممکن است ساخت یک مرکز دوم در نیویورک را امکان پذیر کند.
4. افزایش رضایت مشتری
با انواع انبارها و سیستم نرم افزاری مناسب، کسب و کارها برای تحویل سریعتر با هزینه های ارزان تر مجهزتر خواهند شد.
تحویل سریعتر مشتری چه اهمیتی دارد؟ بر اساس یک مطالعه E-fulfillment Service، بیش از 75 درصد از مشتریان تقاضای ارسال یک روزه یا سریع دارند، که چیزی است که اکنون فقط نیمی از فروشگاه ها ارائه می دهند.
اگر بتوانید انتظارات آنها را برآورده کنید، می توانید به سرعت از مشتریان متعهد پیروی کنید.
5. کنترل موجودی انعطاف پذیر
استفاده از انبارهای متعدد می تواند برای کسب و کارهایی که طیف وسیعی از کالاها را به مشتریان مختلف می فروشند بسیار سودمند باشد.
شرکتی که دو محصول را به فروش می رساند که در کشورهای مختلف به خوبی کار می کنند، ممکن است با ایجاد انبارهای جداگانه در مناطق، در عین حفظ درآمد ثابت، به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد.
6. کاهش ردپای دی اکسید کربن
نگهداری و حفظ موجودی انبارها در بسیاری از انبارها می تواند با کاهش فاصله مورد نیاز برای تحویل سفارشات، انتشار کربن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با وجود چندین انبار که در نزدیکی یک پایگاه مشتری بزرگتر قرار دارند، انتشار سوخت از خودروها و هواپیماها را می توان کاهش داد.
علاوه بر این، مطالعات نشان میدهد که سیستمهای تخصصی مدیریت موجودی، از طریق درک بیشترشان از هزینههای سفر و محدودیتها، میتوانند به میزان قابل توجهی ردپای دی اکسید کربن شما را کاهش دهند و شیوههای تجاری پایدارتری را تشویق کنند.
7. ریسک کمتر
بسیاری از کسبوکارها در نتیجه تاکید همهگیری COVID-19 بر مزایای احتمالی استفاده از انبارهای متعدد، تصورات خود را درباره انبارها تغییر دادهاند.
در نظر بگیرید که چگونه محدودیتهای بیماری همهگیر بر اساس کشور، شهر یا ایالتی که در آن هستید تغییر کرده است. اگر شرکت شما صرفاً یک انبار در یک مکان امن داشته باشد، در مقابل انبارهای متعددی که در چندین مرکز امن پراکنده شدهاند، برای بازگشت به آن مشکل بیشتری خواهید داشت. کار طبق معمول.
این موضوع در مورد سایر رویدادهای پیش بینی نشده مانند بلایای طبیعی نیز صادق است. با اتخاذ یک سیستم مدیریت موجودی چندمکانی و چندین انبار، میتوانید احتمال وقوع چنین بلایای فاجعهباری را کاهش دهید.
نکاتی برای مدیریت موفقیت آمیز موجودی چند مکان
مدیریت چندین سایت و انبار ممکن است چالش برانگیز باشد، حتی برای تیم ها و شرکت های معتبر. قبل از شروع، دستورالعمل های زیر را در نظر داشته باشید:
1. پیاده سازی یک سیستم برای مدیریت موجودی چند مکان
از راه حلی برای مدیریت موجودی در چندین مکان استفاده کنید.
وقتی صحبت از مدیریت موجودی سایت های مختلف می شود، نرم افزار مناسب می تواند بسیار سودمند باشد.
شما باید به دنبال نرم افزاری مانند نرم افزار برنامه ریزی نیازهای مواد باشید که می تواند تولید، موجودی و چندین سایت را به طور همزمان مدیریت کند.
حتی در حالی که مدیریت سهام بسیار مهم است، اگر به نحوه استفاده از منابع و نحوه انجام سفارشات خود توجه نکنید، بیهوده است.
2. محل انبار باید در نظر گرفته شود
همانطور که قبلا ذکر شد مکان انبارهای شما برای موفقیت پروژه چندمکانی شما و گسترش تجارت شما بسیار مهم است.
انبارهای شما باید در مجاورت یکدیگر و در دسترس آسان بازار هدف قرار گیرند. اگرچه این می تواند یک فرآیند دشوار باشد، اما می تواند در هزینه های لجستیک و حمل و نقل صرفه جویی کند.
بهعلاوه، باید محل قرارگیری هر انبار را مشخص کنید، زیرا هزینه اجاره، مالیات و نیروی کار بسته به اینکه انبارهای شما در یک منطقه شهری، روستایی یا حومهشهری باشد، میتواند متفاوت باشد.
3. تقاضا را در نظر بگیرید
هنگام توسعه طرح چندمکانی خود، حتماً موقعیت تقاضای خود را در نظر بگیرید. اگر انباری در مکانی با مشتریان کوچک واقع شده باشد، همه طرفهای متاثر از آن متضرر میشوند، زیرا ممکن است راهاندازی یک انبار در درازمدت سودآور نباشد.
میتوانید با درک تقاضای مصرفکننده، یک پروژه چندمکانی را با دقت بسازید که بر نیاز مشتری سرمایهگذاری کند، که رضایت مشتری و سودآوری کلی را افزایش میدهد.
4. چیدمان انبار را بهینه کنید
نحوه راه اندازی انبارهای شما می تواند تأثیر زیادی بر کارآمدی کل کسب و کار شما داشته باشد.
زمانی را صرف کنید تا موجودی منابع مختلف خود را تا حد امکان نزدیک به ایستگاه های کاری مناسب قرار دهید. علاوه بر این، محصولاتی را که اغلب میخرید، نزدیک به محلی که در آن ارسال میکنید نگه دارید.
مشابه این، شما باید به دقت در نظر بگیرید که کدام یک از انبار شما کدام سهام است. هر گونه حمل و نقل اضافی غیر ضروری در نهایت ممکن است تحویل به مشتریان شما را به تاخیر بیندازد.
حتی با کمک نقشه کاملی که در ورودی ارائه می شود، کارمندان می توانند به سرعت چیدمان انبار را درک کنند.
5. Safety Stock را راه اندازی کنید
زمانی که موجودی پراکنده است، پیش بینی زمان خرید لوازم اضافی بسیار دشوارتر است. به خصوص اگر تولید در مکان های مختلف اتفاق بیفتد.
به منظور جلوگیری از تمام شدن موجودی و متحمل شدن تاخیر در تحویل، باید مراقب سطح موجودی خود باشید.
تنظیم شماره انبار ایمنی و امتیاز سفارش مجدد برای هر یک از اقلام ضروری است تا مجبور نباشید بیشتر از حد لازم از شبکه ایمنی خود استفاده کنید.
سوالات متداول مرتبط با مدیریت موجودی چند مکان
در ادامه برخی از سوالات متداول مهم مرتبط با مدیریت موجودی چندمکانی را مورد بحث قرار داده ایم. بیا یاد بگیریم:
سئوال 1: چگونه موجودی ها را در چندین مکان مدیریت می کنید؟
پاسخ: کسبوکارها میتوانند هر انبار و محتویات آن را به دلیل قابلیتها و پیشبینیهای ارائه شده توسط راهحل مدیریت موجودی چندمکانی ببینند و به شما آزادی کامل برای تکمیل سفارشها به کارآمدترین روش را میدهند.
با توجه به در دسترس بودن قابلیت مشاهده بیدرنگ در هر سفارش فروش و موجودی کالا، دیگر سردرگمی در مورد سطح موجودی فعلی، پردازش سفارش خرید یا منطق انجام وجود نخواهد داشت.
سئوال 2: داشتن چندین مکان چه تأثیری بر محصول دارد؟
پاسخ: راهحلهای نرمافزار چندمکانی میتوانند به محصولات شما به روشهای ذکر شده در زیر کمک کنند:
سطوح موجودی به طور مرتب با استفاده از ذخایر ایمنی و یادآوریهای تکمیل نگهداری میشوند.
تحویل سریعتر، با کالاهای مرتبط محلی.
سازگاری برای همکاری با تنوع بیشتری از تولید کنندگان، بهبود پایداری.
کاهش هزینه های حمل و نقل، که بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تاثیر داشت.
سئوال 3: موجودی مبتنی بر مکان: چیست؟
پاسخ: مفهوم موجودی مبتنی بر مکان بیان می کند که سطح موجودی انبار با توجه به موقعیت مکانی آن و مشتریانی که به آن خدمات ارائه می دهد تعیین می شود.
به عنوان مثال، اگر یکی از انبارهای شما در مکانی قرار دارد که در آن محصول خاصی که شرکت شما می فروشد به طور نامتناسب و مکرر مورد استفاده قرار می گیرد، در نظر بگیرید.
انتقال بخش قابل توجهی از محصول به انبار نزدیک، با کاهش هزینه های حمل و نقل و افزایش تقاضای محلی، به نفع شرکت شما خواهد بود.
نهایی
هنگام تصمیم گیری برای گسترش به بیش از یک انبار، شرکت های تجارت الکترونیک باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرند. اگرچه این فعالیت دارای پتانسیل مفیدی است، اما مجموعه ای از چالش های خاص خود را دارد، از اولین مسائل لجستیکی گرفته تا حفظ سطح موجودی مناسب.
در پایان، برای هر بازرگانی عاقلانه خواهد بود که یک پلت فرم تجارت الکترونیک چندمکانی قوی را پیاده سازی کند که هر سفارش را بدون افزودن هزینه، زمان یا تلاش اضافی به یک داده قابل استفاده تبدیل می کند.
چگونه سپهررایان می تواند به شما کمک کند؟
MRP ما به شما این امکان را می دهد که فرآیند تولید را از نزدیک نظارت کنید. از صورتحساب مواد گرفته تا ویژگیهای برنامهریزی تولید، این راهحل به شما کمک میکند در بازی خود باقی بمانید و مزیت رقابتی شرکت خود را حفظ کنید.
CRM ما یک راه حل قوی است که فروش شما را مدیریت می کند و به شما در بستن سریع قراردادها کمک می کند. این نه تنها به شما امکان می دهد وظایف مهمی مانند تولید سرنخ از طریق ایمیل را انجام دهید، بلکه دید جامعی از قیف فروش خود را نیز در اختیار شما قرار می دهد.