درک تشخیص درآمد
مطمئناً درآمد چیزی ساده است که به راحتی قابل محاسبه است.به طور سنتی مقدار پولی است که دریافت می کنید در مقابل مقداری که خارج می شود. ای کاش به این آسانی بود.
حسابداری نقدی VS حسابداری تعهدی
به طور موثر، دو سیستم حسابداری برای درک تشخیص درآمد وجود دارد که شرکت ها از آنها استفاده می کنند. شرکت های کوچکتر که درآمد سالانه آنها بیش از 25 میلیون دلار نیست، از حسابداری مبتنی بر پول نقد استفاده می کنند. بنابراین شرکتی که پیراهن تولید می کند، پولی را که برای مواد مورد نیازش خرج می کند، لحظه ای که پول از حسابش خارج می شود، یادداشت می کند. و سپس درآمد خود را در روز دریافت پرداخت ثبت می کند.
مشکل این است که اگر پول نقد شما مثلاً در اردیبهشت سال گذشته خارج شده باشد و در ابان امسال بازگردانده شده باشد، حساب های شما مختل می شود. اگر یک سرمایهگذار بخواهد حسابهای سال گذشته را ببیند، فکر میکند که عملکرد شما کمتر از آنچه که هستید خوب است. اما اگر فقط ارقام امسال را به آنها نشان دهید، گمراه میشوند و تصور میکنند که اوضاع به طور قابل توجهی بهتر از آنچه که هست پیش میرود.
درآمد “به دست آمده” چیست؟
بنابراین اکثریت قریب به اتفاق مشاغل از حسابداری مبتنی بر تعهدی استفاده می کنند. شما فقط زمانی که محصول یا خدمات وعده داده شده را به طور کامل تحویل داده اید، درآمد را ثبت می کنید، صرف نظر از اینکه واقعاً چه زمانی پول دریافت می کنید. در این صورت درآمد تنها زمانی قابل شناسایی است که از منظر حسابداری “کسب” شده باشد.
این موضوع برای سازمانهای بزرگ با پروژههای گسترده که میتوانند سالها ادامه داشته باشند، ارتباط خاصی دارد. و برای هر شرکتی که ترکیبی از محصولات و خدمات را ارائه می دهد.
به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت مهندسی بزرگ هستید که روی یک پروژه زیرساختی پنج ساله کار میکنید، در این صورت ضربالاجلهای متعدد، ترکیبی از هزینههای ثابت و متغیر، و دریافتها و هزینههای نقدی نابرابر خواهید داشت.
به همین ترتیب، اگر یک شرکت فناوری هستید که به مشتریان خود یک بسته همراه ارائه میدهید، احتمالاً در حال تولید یک بسته نرمافزاری هستید که برای آن مشاوره، تعمیر و نگهداری و ارتقاء و پشتیبانی فنی ارائه میدهید، که از طریق ترکیبی از یک بار هزینه دریافت میکنید. پرداخت ها و اشتراک های مکرر.
پیش بینی های نادرست و مدیریت نادرست منابع
در هر زمینه ای که کار می کنید، باید همه چیز را به وظایف محتاطانه ای تقسیم کنید که می توان آنها را بر اساس ضرب الاجل های خاص اندازه گیری و محاسبه کرد. زیرا دو حوزه ای که کسب و کارها در نهایت بیش از هر حوزه دیگری برای خود مشکل ایجاد می کنند، پیش بینی های نادرست و ناهماهنگی منابع پروژه است.
از یک طرف، شکافهایی بین هزینههای پیشبینیشده و زمانبندی موقت، و هزینههای واقعی و زمانهای تحویل پس از آن ظاهر میشود. که اکنون به دلیل تورم مارپیچ و هرج و مرج زنجیره تامین که در حال حاضر در سراسر جهان بیداد می کند، بدتر شده است .
و از سوی دیگر، این پیشبینی نادرست به ناچار منجر به برنامهریزی ناکارآمد میشود. و آنچه که نتیجه آن سوء مدیریت و ناهماهنگی منابع است. ضروری است که به افراد مناسب، با سطح مهارت مناسب، زمان کافی برای تکمیل وظایفی که به آنها محول شده است بدهید. و اینکه آنها با مواد، ماشین آلات و موجودی برای انجام این کار عرضه شده اند.
به همین دلیل است که استفاده از سیستمهای مدیریت ارزش کسبشده (EVM) در هر زمان ممکن برای سازمانها مهمتر از همیشه است.
مسئولیت داده های خود را بر عهده بگیرید
همه اینها به این بستگی دارد که شما به اطلاعات دسترسی داشته باشید و بتوانید بلافاصله تمام داده های خود را ببینید. زیرا تاخیرها، اتلاف ها و هزینه های غیرضروری تقریباً همیشه نتیجه داده های ضعیف مدیریت شده است. شما باید بتوانید ببینید که همه افراد در هر پروژه دقیقاً کجا هستند و نسبت به بودجه و جدول زمانی خود کجا هستند. به طوری که هر مشکلی که پیش می آید می تواند در سریع ترین زمان ممکن، قبل از غیرقابل مدیریت شدن، برطرف شود.
زیرا هیچ فرمول جادویی برای اداره یک سازمان وجود ندارد. این فوق العاده ساده است. اتفاقات جزئی می افتد و مشکلات کوچکی ایجاد می کند. اما از آنجایی که این مشکلات نادیده گرفته می شوند، بی سر و صدا رشد می کنند و به مسائل اساسی تبدیل می شوند. معنای آن از نظر حسابداری این است که کاری که باید در این سه ماهه انجام می شد باید به سال آینده موکول شود. بنابراین آن درآمد خاص به دست نیامده است و قابل شناسایی نیست .
نتیجه این است که همه با وحشت به دنبال حاشیهها میدوند، زیرا به شدت تلاش میکنند شکافهای موجود در ارقام این سهماهه را پر کنند که مجبور به تأخیر در شناسایی همه آن درآمدهای معوق شدهاند.
بنابراین بسیار حیاتی است که از بسته نرم افزاری مناسب استفاده کنید تا به شما این امکان را می دهد که مسئولیت تمام داده های خود را بر عهده بگیرید و درک تشخیص درآمد خود را داشته باشید. هنگامی که همه چیز متمرکز شد و همه سیستمهای شما سادهسازی شدند، از مشاهده فوری تمام دادههای بسیار مهم لذت خواهید برد. پیش بینی شما به طرز چشمگیری بهتر می شود، که به برنامه ریزی شما کمک می کند و مدیریت منابع شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. همه آنها در آن ارقام و در درآمدی که می توانید شناسایی کنید نشان داده می شود.