تجزیه و تحلیل ریزش مشتری برای افزایش درآمد
برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان از طریق فرسایش مشتری، شرکت ها به تجزیه و تحلیل ریزش روی می آورند. این نوع تجزیه و تحلیل به آنها کمک می کند تا نرخ ریزش را اندازه گیری، نظارت و کاهش دهند.
نیاز به تجزیه و تحلیل ریزش مشتری یکی از دلایلی است که مدیران به خدمات پیاده سازی BI روی می آورند .
در این مقاله، کارشناسان BI مزایای اصلی تحلیل ریزش مشتری را خلاصه میکنند و نحوه انجام آن را توضیح میدهند.
نرم افزار مدیریت تولید را مطالعه کنید.
چرا ریزش مشتری را تحلیل می کنیم؟
برای افزایش سود
از آنجایی که تجزیه و تحلیل ریزش بینش های معناداری در مورد نحوه حفظ مشتریان خود به شما ارائه می دهد، به نظر می رسد فرصتی برای سود اضافی وجود دارد. فقط به این اعداد نگاه کنید:
افزایش نرخ حفظ مشتری تا 5٪ می تواند سود شما را تا 25٪ و حتی بیشتر افزایش دهد. ما معتقدیم که در حال حاضر این دلیل به اندازه کافی قانع کننده است که شروع به تجزیه و تحلیل ریزش مشتری کنیم.
برای ایجاد یک تجربه بهتر برای مشتری
تحلیل ریزش موثر به درک عمیقتر مسیر مشتری کمک میکند.
با در نظر گرفتن نقطهای که مشتریان احتمال خروج از آن را دارند، شرکتها میتوانند مجموعهای از فعالیتهای موثر را برای ایجاد تجربه راحتتر مشتری و برآورده کردن نیازهای مشتری بسیار بهتر توسعه دهند.
این شرایط را برای رشد جامعه ای از مشتریان وفادار ایجاد می کند که تجربیات مثبت خود را به اشتراک می گذارند و به حامیان برند تبدیل می شوند.
برای بهینه سازی محصولات و خدمات فعالانه
تجزیه و تحلیل ریزش مشتری به شرکتها پیشبینی کاملاً دقیقی در مورد ترجیحات مشتری میدهد:
ویژگیهای کلیدی که آنها در محصولات/خدمات به دنبال آن هستند، ویژگیهایی که از آنها ناراضی هستند، محرکهایی که باعث میشود مشتریان احتمال بیشتری برای انحراف داشته باشند، و غیره. شرکتها با داشتن چنین بینشهایی قدرت دادههای ارزشمندی دارند. ، که به بهینه سازی محصول موجود یا ایجاد محصول جدید کمک می کند.
چگونه ریزش مشتری را محاسبه کنیم؟
محاسبه ریزش مشتری (=اشتراک) به تنهایی برای اکثر مشاغل به اندازه کافی موثر نیست، زیرا درصد تمام مشتریانی که تصمیم به قطع رابطه با شرکت شما دارند تأثیر آن را بر سود شما منعکس نمی کند.
برای اینکه بدانید چگونه ریزش مشتری بر تجارت تأثیر می گذارد، باید ریزش درآمد ناخالص را نیز محاسبه کنید (درصد درآمدی که در طول یک دوره هدف گذاری شده از دست می رود)
یا از روش های محاسبه پیچیده تری استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل ریزش مشتری چگونه کار می کند؟
هنگامی که ریزش مشتری خود را رتبه بندی کردید، تجزیه و تحلیل داده های مشتری و ابزارهای BI به شما امکان تجزیه و تحلیل آن را می دهد.
برای تعریف محرک هایی که باعث ترک مشتریان می شوند، باید مشتریان از دست رفته را تقسیم بندی کنید (از طریق تجزیه و تحلیل گروهی، تجزیه و تحلیل نرخ ریزش بر اساس مراحل چرخه عمر مشتری و رفتار).
محرک ها به شما این امکان را می دهند که احتمال ریزش را برای هر مشتری تعریف کنید و آستانه هایی را برای تعریف مشتریان در معرض خطر تعیین کنید.
به این ترتیب می توانید وارد عمل شوید و اقدامات اصلاحی را برای پیشگیری از ریزش انجام دهید.
برای ایجاد یک مدل ریزش مشتری پیشبینیکننده، توصیه میکنیم فناوریهای کلان داده را به ترکیب تحلیلی اضافه کنید .
مشتریان خود را از اینکه به شما پشت کنند، متوقف کنید
پیشبینی میشود که تجربه عالی مشتری به متمایزکننده اصلی برند تبدیل شود . و تجزیه و تحلیل ریزش مشتری به کسب و کارها اجازه می دهد تا به طور مداوم تجربه مشتری و تصویر کلی برند را بهبود بخشند.
آیا می خواهید در بین آن شرکت ها باشید؟