چگونه ابزارهای مدرن برای مدیریت فروش می توانند کسب و کار شما را افزایش دهند

خوشبختانه، دنیای فناوری با سرعتی تصاعدی توسعه می‌یابد و همیشه آماده است تا ابزارهای جدید با عملکردهای پیچیده‌تر و بیشتر، از جمله مدیریت تامین کنندگان بهینه و پیشرفته‌تر را به مشاغل ارائه دهد. بیایید نگاهی به برخی از ابزارهای نسبتاً جدید اما محبوب و قابل اعتمادی بیندازیم.

دو دلیل متداول که باعث می‌شود یک شرکت از افزایش تعداد تامین کنندگان جلوگیری کند، فرآیند ثبت نام خسته‌کننده و زمان‌بر تامین‌کنندگان جدید و مدیریت پیچیده‌تر روابط و قراردادهای متعدد است.

پورتال های تامین کنندگان(فروشندگان) می توانند به رفع هر دوی آنها به طور همزمان کمک کنند :

یک فرآیند آسان و واضح ثبت نام ، تلاش های بیش از حد کارکنان تدارکات مورد نیاز برای جمع آوری تمام داده های مورد نیاز در مورد یک تامین کننده جدید را حذف می کند.
فرم های درخواستی قابل تنظیم با دقت طراحی شده که به نیازهای شرکت پاسخ می دهد به عنوان یک مکانیسم پیش صلاحیت مناسب عمل می کند. برای این منظور باید مهمترین معیارها (نیازها، ارزش ها) برای کسب و کار خود را در آنجا معرفی کنید. آنها می توانند توانایی تولید محصولات تحت نام کسب و کار، توانایی تضمین فرآیندهای تولید کاملاً سازگار با محیط زیست، توانایی حمل کالا در کشورهای خاص و غیره باشند. چنین عملی به شما این امکان را می دهد که فقط تامین کنندگان مناسب را درگیر کنید و وقت خود را تلف نکنید.
مشارکت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​را ساده می‌شود و به آن‌ها زمان می‌دهند تا بدون سرمایه‌گذاری قابل توجه سیستم را بررسی و آزمایش کنند. در حالی که ارتباط با تامین کنندگان طولانی مدت شما ممکن است تا جایی پیش برود که شامل یکپارچه سازی ERP آنها با پورتال شود، حساب های ارزان تر با عملکرد محدود ممکن است برای تامین کنندگان کوچکتر جدید, کافی باشد.
همچنین، هنگامی که تمام داده‌های مربوط به فروشنده را در یک پایگاه داده تامین کننده سازماندهی کنید و عملکرد غنی پورتال (گزینه‌های جستجوی قدرتمند، اعلان‌ها، پیام‌های فوری و غیره) را اعمال کنید، ارتباطات با فروشندگان شما بسیار سریع‌تر می‌شود و مدیریت فروشنده بسیار ساده تر است.

انتخاب بهترین نامزدها: ارزیابی اولیه تامین کننده بر اساس هوش مصنوعی

فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند فرصت‌های جدیدی را برای بهینه‌سازی زنجیره تامین باز کنند و فضای کمتری را برای حدس و گمان در فعالیت‌های مهمی مانند ارزیابی اولیه تامین کننده ایجاد کنند. مدل‌های هوشمند ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند کار پر زحمت ارزیابی فروشنده را انجام دهند و بینش‌هایی را از حجم عظیمی از داده‌های مربوط به تامین کننده، از جمله تجربه با فروشندگان موجود، اطلاعات قابل دسترس درباره فروشندگان بالقوه و موارد دیگر ایجاد کنند.

برای ایجاد مدل های خاص مبتنی بر هوش مصنوعی (ترکیبی از الگوریتم های انتخاب شده)، دانشمندان داده به همراه افراد تدارکاتی، مرتبط ترین و مهم ترین شاخص های تامین کننده را برای شرکت تعریف می کنند. این شاخص ها می توانند ماهیت کمی (درآمد و زمان فعلی فروشنده در بازار) یا غیر کمی (اطلاعات مکانی فروشنده، وضعیت اخیر در شرکت فروشنده، شرکا و هلدینگ ها) داشته باشند. پس از اینکه این داده‌ها به‌طور مناسب کدگذاری شدند، الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای ارائه پیش‌بینی‌هایی در مورد عملکرد فروشنده آینده اعمال می‌شوند.

از آنجایی که موفقیت ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تا حد زیادی به کیفیت و حجم داده های ورودی بستگی دارد، آنها ترجیح می دهند با سایر سیستم های سازمان مانند پورتال تامین کننده، پورتال تدارکات، ERP و غیره همکاری کنند و از داده های ارزشمند خود استفاده کنند. . برای ارائه یک تجزیه و تحلیل جامع تر، فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است اطلاعات بیشتری را با توجه به غربالگری رسانه های تامین کنندگان بالقوه، تجزیه و تحلیل نظرات شرکت های تحقیقاتی و سایر منابع مستقل، تجزیه و تحلیل محتوای شبکه های اجتماعی و غیره استخراج کنند.

مزایای چنین پیش صلاحیت جامع بسیار قابل توجه است. در انجام این کار، فناوری‌های هوش مصنوعی امکان انتخاب سریع‌تر و آسان‌تر را در میان چندین تامین کننده با پیشنهادات به ظاهر یکسان فراهم می‌کنند و همچنین کمک می‌کنند تا از ارزیابی گاهی مغرضانه‌ای که توسط کارکنان تدارکات انجام می‌شود جلوگیری شود. فرض کنید در نهایت پاسخ های پیشنهادی را به دو فروشنده بالقوه محدود کرده اید. در ظاهر، هر دو عملاً یکسان به نظر می رسند، به جز قیمت ها – یکی از شرکت ها مقدار کمی پایین تر ارائه می دهد. آیا این یکی را انتخاب خواهید کرد؟ خوب، شما به احتمال زیاد همین کار ا انجام میدهید. اما یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به موقع نشان دهد که این شرکت ویژگی های مشترک زیادی با تامین کنندگان مشکل ساز فعلی شما دارد. بنابراین، شما فرصتی برای تصمیم گیری آگاهانه تر و جلوگیری از تحویل دیرهنگام دارید.

تجزیه و تحلیل اطلاعات مکانی فروشندگان در مورد شبکه لجستیک ایجاد شده به شما امکان می دهد هزینه های حمل و نقل و مربوط به آن را کاهش دهید و همچنین عملکرد تحویل تامین کننده را بهبود بخشید و تامین کنندگان پایدارتر را تضمین کنید. ابزارهای مدرن مبتنی بر هوش مصنوعی نه تنها از اطلاعات مربوط به فاصله بین مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند، بلکه وظایف سفارشی، تراکم ترافیک، مشکلات زیست‌محیطی در منطقه و غیره را نیز ارزیابی می‌کنند.

 

چگونه ابزارهای مدرن برای مدیریت فروش می توانند کسب و کار شما را افزایش دهند
پیمایش به بالا